tisdag 14 december 2010

Livet och döden...

Livet...!? Vad vet jag? Vad vet vi?


Nu ska ni få höra! Så här är det! Man dör inte i 40-årsåldern! Det är fel! Riktigt djävla skitfel! Satan i gatan!

Idag var jag på kontoret tidigt. Jag skulle hålla en utbildningsträff för distriktsköterskor och höll på att förbereda allt material, duka lunch, koka kaffe och allt det där man måste fixa. Plötsligt fick jag ett samtal från "koumbaros", min bestman. Han har kollat facebook och uppenbarligen har vår gemensamma vän och före detta chef blivit änka. Hennes man har dött tragiskt i en motorcykelolycka. Det är inte meningen att man ska bli änka vid 40-årsåldern eller faderslös vid, typ, 10-årsåldern. Det är bara fel! Riktigt fel!!

Saker och ting går så snabbt i Grekland. Man dör! Likavaka över natten. Och sedan begravning dagen därpå. Jag hann inte ens få informationen om det inträffade förrän begravningen var gjord. Så är det där nere... Önskar vi hade kunnat varit med. Önskar vi kunnat stötta!

Det finns bara en sak att säga; DJÄVLA SKIT!! Tänker på DIG! Tänker på alla vänner där nere som delar sorgen!

Massa kramar och tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar