fredag 10 december 2010

Mera krasslig...

Vinterkräksjuka!?

Efter skolan gick vi och fikade. Det är en trevlig fredagstradition. Med på fikat var före detta dagiskompisen med mamma. Det var riktigt trevligt! Jag började känna att livet återvände och lyckades faktiskt få i mig te och en scones. Jag kände hur livsandarna kom tillbaka...

Däremot kände jag verkligen inte för att laga middag. Sonen hade ingenting emot att käka pizza framför TVn som fredagsmys. Så så fick det bli. Sonen åt dock väldigt lite och dessutom ville han inte ha sin läsk då han började få ont i magen...?

När det var dags för hans kvällstoalett började han må illa och kräktes som en katt. Den lilla stackaren! Han bäddades ner och somnade på direkten. Efter någon timme började lilla katten jama innefrån sonens rum. Jag gick dit och upptäckte att han kräkts i sömnen och hela han och sängen var fulla av spya. Frun hade kommit hem och vi hjälptes åt. Frun duschade sonen och jag bäddade rent. Nyss var det dags igen. Jag fick bädda rent igen. Imorgon blir det mycket som ska tvättas....

Just nu går jag runt och spritar av alla dörrhandtag, skåpsknoppar och strömbrytare. Ingen smitta ska spridas vidare! Tusse liten! Hoppas det lugnar ner sig lite nu....

Kali nichta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar