torsdag 16 december 2010

Ord, bara ord...

Massa ord! Underbara ord!

Idag har jag haft möte med goda kollegorna. Vi var i Jönköping, som är världsaltets mitt. Här kom vi från alla håll och sammanstrålade. Mycket snack och en hel del skratt. Dessutom en strapatsrik resa genom snöoväder och halka. Kollegan "rallymamman" fick köra det mesta av vägen, vilket hon gärna gjorde. Och hon gjorde det bra. Genom snöstorm, slirig snömodd och mestadels i kompakt mörker...

Vi talade lite om ord och uttryck. Jag har uppenbarligen påverkat kollegan "Mäniskomänskan" att använda uttrycket "tusse liten"? Ett, ganska töntigt, uttryck som vi använder allt för ofta här hemma. Dessutom har jag visst börjat använda ordet "bedårande" lite för ofta... Kollegan har börjat använda ordet "näpet" titt som tätt, så nu har även det fastat i min hjärna.

Det ska finnas plats för gamla hederliga ord som "bedårande" och "näpet"! Så det så!
I den saken är jag helt oomkullrunkelig!

2 kommentarer:

  1. Såå sant! Läser man Maria Lang, som jag gör, så lär man sig massor av bra och passande ord som man kan ta till i tid och otid.

    SvaraRadera
  2. Du menar inte att Maria Lang, från Nora (Bergslagens pärla), är helt oomkullrunkelig vad det gäller sitt vokabulär!?

    SvaraRadera