torsdag 2 december 2010

Vinter

Vacker vinterdag...

Alla bara klagar och gnäller på kylan! Det gör inte jag! Idag var vintern fantastisk. På morgonen var det något sorts kallt fuktdis som omslöt sonen och mig på väg till skolan. När jag senare åkte till kontoret hade molnen skingrats och alla träden var täckta med små iskristaller. Det var så otroligt vackert! Det är häftigt när hela vintern blir så påtagligt "tredimensionell", om ni förstår vad jag menar... Speciellt när man åker på Västerbron över Långholmen. Man åker då jäms med de höga vita trädkronorna.

Annars har jag inte märkt så mycket av kylan idag. Jag tog hissen ner i garaget satte mig i bilen och åkte till garaget under kontoret, för att sedan åka hiss till kontoret. Jag satte inte ens på mig dunjackan. Då är det ju lätt att inte klaga på kylen. Det är värre för alla som står och väntar på bussar, spårvagnar och tunnelbana utomhus i kylen. Jag är bortskämd!

Fast jag kommer nog få min dos kyla snart. I helgen ska jag jobba uppe i Norrland och då kommer ni säkert få höra min gnälliga klagosång. Håll i er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar