fredag 3 december 2010

Helgjobb

Invånarna i Östersund...

Den här helgen ska jag jobba. Jag gör det ibland på helgerna, så är det. På söndag ska jag ha ett möte i Östersund. På helgerna finns det inga kommunikationer mellan huvudstaden och Jämtland! Inga tåg eller flyg som passar. Dessutom finns det inga hyrbilar att få då det pågår VM i skidskytte där uppe. Det finns inga hotellrum heller. Jag lyckades dock boka en skrubb precis ovanför stans populäraste nattklubb. Jag måste komma ihåg att köpa öronproppar!

Väderkartan ser ganska bra ut. Det verkar inte vara något snöoväder på gång. Men det är kallt och halt. Jag åker imorgon förmiddag och kör då i dagsljus nästan hela vägen. Jag gillar inte mörkerkörning. På söndag måste jag däremot köra i mörker hela vägen till Sundsvall. Det får gå det med...  Kanske går det bättre med de nya glasögonen? Jag har packat ett nödkit som ligger lättåtkomligt i bagaget. Termobyxor, termos, värmeljus, reflexväst, snöskyffel, och varningstriangel. Dessutom har jag köpt en dunk för att ta med mig vatten till mina soppor och att borsta tänderna i.

Mälarvatten slår just nu Storsjövatten med hästlängder. Jag vill inte ha hem någon parasit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar