Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg

söndag 11 september 2011

Eftertanke...

Älskade "Djävla Grekland"...

Det här har varit en skön och välbehövlig semester! Goda vänner, bra mat, mycket sol och bad. Precis som det ska vara!

Men en hel del besvikelser, också. Priserna, alltså rövarpriserna! Vi har inte råd längre! 27 kronor för en liter mjölk, 50 kronor för ett bröd, middag för 700 kronor har man inte råd med varje kväll. Lägg sedan till allt mygel och alla som försöker lura en dagligen... Nej, det är inte roligt längre! Dessutom finns ju inte favorithotellet längre för oss i gänget.

Hemresan gick bra! Men visst det var taxistrejk! Vet ni vad det betydde!? Det innebar att alla taxibilar gick som vanligt! Fast utan taxameter och kvitto... På så sätt tjänar man faktiskt en rejäl slant på sin taxistrejk. Man hinner med ganska många körningar på ett dygn! Skit! Så det sista som hände var att vi ännu en gång blev lurade av ogästvänliga greker. Jag har nu, en gång för alla, förstått att jag och min familj inte är önskvärda i Grekland igen! Annars skulle man ju inte göra såhär!?

Nu går sonen i skolan och vi kan inte riktigt ta semester hur vi vill. Dessutom håller vi på att lägga bud på ett sommarhus i Sverige. Vem vet när vi kommer tillbaka? Får vi huset kommer vi ju investera mycket tid och pengar i det nya sommarstället. Då finns det varken tid eller pengar över till någon utlandsresa. Kanske kan vi åka med något billigt flyg till någon av Europas huvudstäder på en långweekend? Gärna utan barn! Och gärna till ett vänligare land...

Jag älskar det där djävla landet! Men det kanske är dags för en paus i det här förhållandet!? Vi får se...

onsdag 7 september 2011

Familjesemester

Inte alltid så kul...

Idag har vi tjafsat en del i vår lilla familj. Vi grälar inte så mycket, utan tjafsar mest. Irriterande gnabbigt tjafs! Det är vi, det!

Frun sade emot allting jag sade. Inte för att jag hade fel. Jag tror inte ens hon lyssnade på vad jag sade. Utan hon bara sade emot allting för att hon ville tjafsa. Och sonen var vidrigt trotsig och ohyfsat. Naturligtvis ivrigt påhejad av frun, som gjorde allt för att vara tvärtemot.

Nästa familjesemester ska jag åka på helt själv! Helt utan den där jobbiga familjen! Så får det bli!

lördag 27 augusti 2011

Bästa vännerna!

Vänner för livet...


Resan gick bra. Packa det sista, ut till Arlanda, en snabb lunch och sedan ombord på planet. Vi kom nästan iväg på tid. Nja, vi fick vänta en hel timme ombord på planet innan vi kunde taxa ut och lyfta mot vårt paradis på Kreta.

Vi landade på kvällen. Den ljumma varma kvällsluften slog emot oss när dörren till flygplanet öppnades. Flygplatsen i Chania ligger på Akrotitihalvön utanför staden. Här doftar det av timjan som växer på bergsbranterna. Bagaget kom väldigt snabbt. I alla fall med grekiska mått mätt. Vi fick tag i en taxi, utan att frun började bråka om priset, vilket alltid underlättar. Och så iväg till det nya hotellet.

När vi kom dit var alla på plats för att möta oss! Där var vännerna från Wales, vännerna från Göteborg, Gävlekompisen, Koumbaros med ny flickvän (vi har hunnit träffat henne förut) och så släkten från Skåne. Åh, vilka härliga människor! Världens bästa Kretagäng! Nu är vi "hemma" igen! Det blev en middag på strandtavernan i månens sken. Sedan upp på rummet, packa upp och sova ut.

Nu är det semester!

fredag 26 augusti 2011

Fredag

En del att gå igenom...

Idag skulle allt vi bestämde på konferensen verkställas. Eftersom jag reser bort i två veckor måste jag göra allt på en dag, det som kollegorna har en vecka på sig att fixa. Det är priset man får betala för att ta semester "offseason". Fast jag är värd lite ledighet! Jag jobbade ju under en stor del av sommaren...

Nåväl! Jag har nu fått ihop all planering, alla rapporter och all månadsredovisning. Klocka är mycket och jag är trött. Nu "klockar" jag ut från jobbet! Så är det! Så får det bli!

måndag 25 juli 2011

Grådag

Saker man kan göra när man har tråkigt;

Ha kul med kameran;


Shoppa lite;


Jodå, bara man har kul och är avkopplad är det semester...

fredag 8 juli 2011

Semester!

Äntligen!

När man var barn så var julafton den längsta dagen på hela året! Kommer ni ihåg!? Man bara led, och väntade... Långfredagen var också ganska trist. Sorgmusik på radion och en tråkig långfilm om Jesus var det enda som visades på TV. Ja, jag vet! Jag är skitgammal! Påskafton var också ganska trist. Man bara väntade och väntade på den där förbannade påskharen och det där djävla påskägget.

Men nu, som vuxen är både påsken och julen riktigt trevliga. Fast nu äter man ju sill, Janssons frestelse och nubbar. Det ökar ju trivseln rejält. Eller hur!? Årets absolut längsta dag är dagen innan semestern! Som den här djävla dagen har sniglat sig fram! Det är som att världsalltet bestämt sig för att håna mig! Dagen har varit överdjävlig! Så är det! (Fan, vad jag svär!? Det låter ju för djävligt! Jag får skylla på en blandning av frustration och trötthet. Jag är djävligt trött!) Dagen var lång! Mycket lång! Jag hann inte med allt! Men det skiter jag i! Det som inte hanns med får göras en annan gång. Så är det med det! Låååång dag!

Arbetsdagen tog i alla fall slut till sist! Nu är det SEMESTER! Jag ska vara ledig, ledig och ledig! I fyra veckor! Hallelulja, så skönt! Efter semestern ska jag jobba i tre veckor, varav en vecka är konferens. Sedan är det dags för våra två veckor "hemma" på Kreta. Tillsammans med hela de gamla Kretagänget!

Nu ska vi tillbringa fyra veckor i Skåne. Jösses!? Jag måste ringa en "jourhavande stockholmare" varje dag, Annars jag kanske börjar "skorra" på "rrr"!? Huvva!

Svåger har en lägenhet i "Västra hamnen" i Malmö, precis bredvid "Turning torso". Lägenheten bebos av hans dotter, "äldsta kusinen". "Äldsta kusinen" sommarjobbar just nu i Stockholm. Så hon bor i vår lägenhet och vi tar hennes lägenhet. Helt perfekt! Och dessutom får vi kattvakt! Toppen! Vi kommer att bo i "Västra hamnen" i Malmö. Det är ungefär som "Hammarby sjöstad" fast med havet, horisonten och Öresundsbrom som utsikt. Till skillnad mot lilla Hammarby kanal... Dessutom närheten till strandbad, restauranger, cafeér och hela Malmö.

Vi har lite planerat som måste avverkas;
  • Legoland i Danmark
  • Lejonparken i Danmark
  • Kiviks marknad
  • Pannkaksladan i Höganäs
  • Helsingborgsfestivalen (Jag gillar langos! Jag saknar "Vattenfestivalen"! Så är det...)
  • Besöka Gränna, Jönköping och Visingsö. Det här gör vi på vägen ner till Skäne.
  • Jag vill se konstmuseét Louisiana. De ska dessutom ha bra aktiviteter för barn. Sonen gillar ju museer...
  • Strand
  • Hav
  • Böcker
  • Släktträff med Skånesläkten. Alltså den släkt jag gift in mig i... Underbar familj! Inte lika inavlade som vi är på Söder.
  • Varberg
  • Torekov
Det blir en bra sommar! Och om det regnar drar vi in til stan eller över till Köpenhamn. Solen får vi ändå på Kreta! Nu är det SEMESTER!!!

måndag 2 maj 2011

Fixat

Äntligen!

Jag fick ihop alla avdrag! Och så fick jag i alla siffror i rätt rutor. Hoppas jag, i alla fall... För säkerhets skull skrev jag ett brev till skattemyndigheten och förklarade hur jag har tänkt mig allt. Man vill ju inte åka dit för att ha försökt lura den mäktiga myndigheten.

Om alla avdragen går igenom kommer jag bli rik som ett troll, och hälften går igenom blir jag rik ändå och om ingenting går igenom får jag ändå tillbaka på skatten. Nog för att betala höstens semester i Grekland! Yes!

Jag fattar aldrig varför vissa bidrag går igenom och andra inte. Jag får aldrig något beslut eller förklaring. Utan helt plötsligt sitter pengarna inne på kontot. Och det är aldrig det slutbelopp jag fick fram på blanketten! Konstigt vad!? Och eftersom jag inte vet vilka avdrag som inte går igenom tar jag upp alla år efter år...

En annan sak jag märkt är att det är svårare att få igenom avdragen om man deklarerar elektroniskt. Så är det! Det är kanske så att den stackars deklarationskontrollanten börjar se dubbelt efter alla tusentals deklarationer att han låter ett och annat slinka förbi!? Det är i alla fall min teori! Så därför plitar jag ner alla mina siffror på papper och går tillsammans med alla pensionärer upp till skattemyndigheten och lägger deklarationen på lådan.

Dessutom passar det utmärkt att fruns skatteåterbäring kommer lagom till sommarsemestern och min återbäring kommer lagon till höstsemestern. Jag har sagt det förr och säger det igen; "Tajming är allt!"

Och att bero på tajming så måste jag hasta iväg. Brevlådan tas bort vid midnatt! Skynda!

söndag 13 mars 2011

Helt plötsligt bara...

Bara sådär, liksom!?

Helt plötsligt insåg jag att jag är närmare min 50-årsdag än min 40-årsdag... Känns lite konstigt, men faktiskt ganska bra!

Dagen har varit trevlig. Vi bilade upp från Falun upp till Sveg. Där träffade vi våra vänner från förorten. Bästa familjen! Vi provianterade och fyllde, de redan välfyllda, bilarna till bristningsgränsen. Och sedan upp mot Björnrike.

Nu har vi checkat in och packat upp. Middagen är uppäten och vi ska börja spela kort. En veckas semester ligger framför oss. Kan man ha det bättre!?

tisdag 14 september 2010

Hemma igen!



Hemma igen!

Hemresan från Kreta gick bra. Vi hann med sol, bad och mat innan vi åkte ut till flygplatsen. Vi hade sällskap med Gävlebon som skulle hem med samma flyg. Han är alltid nere tre eller fyra veckor varje år. Han fungerar som gruppens sambandscentral. På flyget var vi dessvärre omringade av familjen "Damp". De sprang upp och ner, fram och tillbaka, skakade i säterna, skrek, snorade och var allmänt vidriga! Jag blundade och tänkte att om flyget skulle störta skulle det i alla fall föra något gott med sig...

Vi lyxade till det med en taxi hem från Arlanda om kom hem strax efter midnatt. Gosade med Sigge, bäddade rent i alla sängar och föll i sömn. Man sover skönt i sin egen säng! Borta bra men hemma bäst! Efter totalt fyra veckor utomlands denna sommar kan jag tänka mig att stanna hemma och möta hösten!

Nackdelen med att ha sen semester är dessvärre det att det är fullt upp på jobbet. Det är som att kasta sig in i en lavin. Just nu vet jag knappt vad som är upp eller ner. Men det gör inget. Jag har haft semester och laddat batterierna. Jag är redo! Just nu är jobbet kul! Cheferna är bra, kollegorna underbara och mitt jobb verkar uppskattas igen. Gud, vad skönt!


onsdag 1 september 2010

Strand


Livet leker...



Siesta...


Efter att nyligen tillbringat två veckor i Spanien så kom vi in i den lugna semesterlunken snabbt.

Vakna, morgondopp, frukost, stranden, lunch, stranden, dusch, middag, nattdopp och lite häng i baren. Dagarna avslutas sedan med att sitta på balkongen, höra på vågorna och läsa en god bok.

Skönt!


lördag 28 augusti 2010

Lata dagar...



... kan göra att bloggen stannar av lite!


Vet inte riktigt om datauppkopplingen fungerar på Kreta. Vet inte riktigt om jag orkar blogga online!? Kanske bara slappar jag och stannar upp lite i livet? Jag behöver nog det! Lovar i så fall att blogga "analogt" med dagbok och publicera allt här efterråt. OK!?

Fördelen med sen semester är att alla blir så himla avundsjuka när man åker iväg! *hehehe*


Kali nichta!

Nu sticker vi!




Dimitri Mitsopanos med låten "Thessaloniki! (Volymen kan behöva skruvas upp...)
Det här var en toppenhit när vi bodde i Chania. Alltid känslomässiga danser i sena timmen! Underbara minnen!


Nu drar vi! Väskorna är packade. Imorgon sover vi ut, packar det sista och drar till Arlanda. Vi tar en taxi till Arlanda Express och sedan tåget ut. På flygplatsen behöver vi shoppa en del. Jag behöver nya badbyxor och nya solglasögon.

Förmodligen kommer vi käka en näringsrik lunch på Mc Donlads i Sky City, innan vi "boardar" planet. Vi flyger ju lågprisbolag och då gäller det att vara mätt och belåten!

Nere på Kreta har gänget samlats. Bilder dyker upp hela tiden på Facebook. Lunch på stranden, drinkar i baren och middag på någon mysig taverna. Åh, vad vi längtar!
Gänget från Wales är redan på plats, Göteborgarna är där, "Koumbaros" är på plats. Imorgon kommer gängen från Stockholm och Skåne. Då är vi alla samlade igen! Som alltid den här tiden på året.

Dagarna blir lojja och slappa. Det som är skönt med att återvända till Kreta är det faktum att jag och frun har gjort och sett allt på ön. Vi behöver inte utforska och kolla in allt. Vi vet! Vi har ju bott där! Vi kan slappa med gott samvete! Det enda vi gör i gänget är att ligga på stranden och lata oss. Från klockan tio börjar vi tala om kvällens middag. Vad är vi sugna på? Vilken taverna? Stranden eller uppe i byarna? Eller kanske inne i stan? Vi kan alla menyer och vet vad som finns var. Ibland går hela gänget till samma ställe och ibland delar vi på oss lite. Men vi äter gott och dricker gott. Och många glada skratt blir det! Sedan blir det party i baren och kanske ett nattdopp...

Jag älskar mitt Grekland! Αγαπώ την Ελλάδα μου!

Kali nichta!

måndag 16 augusti 2010

Åter till jobbet...

Klicka på bilden....


Första arbetsdagen efter fyra veckors skön semester! Idag åker jag till västkusten på konferens. En helt okey start. Konferenserna är alltid en kreativ vitamininjektion i arbetet.

Dessutom åker vi ju hem till Kreta om typ två veckor!

Yiassou, Hellada!

lördag 31 juli 2010

Kolonialisatörer



Spanska imperiets flagga



Spaniens kolonier var omfattande och inkluderade förutom större delen av Latinamerika från Mexiko till Chile även delar av Marocko, Filippinerna och ett antal karibiska öar inklusive Kuba. Redan i början av 1800-talet frigjorde sig Sydamerika från Spanien. I slutet av 1800-talet förlorades Filippinerna, Kuba och Puerto Rico med flera områden i krig till USA som dock inte annekterade dem utan lät dem behålla olika grader av nominell självständighet, även om de var militärt och ekonomiskt dominerade av USA.

Spanjorerna har dock alltid varit och är riktiga koloniasitörer! Även i deras dagliga beteende. När de spanska familjerna kommer ner till stranden så är det riktiga krigare ute efter att erövra och härska över mark. Gud nåde, dig, om du står i vägen!

När vi kommer ner till stranden är det redan fullt kaos. Alla tjattrar och skriker. Vi är ju civiliserade svenskar och lägger oss gärna en bit från vattnet och på ett behörigt avstånd från medmänniskorna på stranden. Vi sätter upp vårt parasoll, ställer upp våra solstolar och lägger ut våra handdukar. Men det har vi verkligen ingenting för!

Efter ett par sekunder hör jag hur ett parasoll borras ner i marken, typ fyra centimeter från min tinning, där jag ligger och solar. Det är familjen Moralez från Madrid. De består av mamma, pappa, fem skrikiga ungar, mormor, morfar och en stackars nucka till kusin. De har med sig en hel campingutrustning med bord, stolar, parasoll och kylväskor. Rustade för en hel dag på stranden. De tjattrar och skriker oavbrutet. Jag har ingen aning om vad de grälar om men jag tror att det rör sig om vem som ska tippa mormor i havet.

Ett par minuter senare känner jag hur familjen Perez slår läger vid min vänstra fot. Familjen består av mamma, pappa, tre tonåringar, farmor, farfar, mormor, morfar och en bergsprängare som spelade spansk dansbandsmusik, typ coversJulio Iglesias. Stor campingutrustning där också. Och tjattrar som f-n gör de här med. Som alla spanjorer gör!

Efter tio minuter visar det sig att Moralez och Perez blivit bästa polare. Så de tjattrar och skriker över oss hela dagen.

Nej, ingen lugn semester! Försök koppla av ändå och läsa boken...

onsdag 28 juli 2010

Semesterlunk

Semesterlunken infinner sig...


En perfekt dag! Vi har iaktagit spanjorerna och gör nu precis som dem. De borde ju veta hur man ska semestra här. Hela stället kryllar av tusister från Madrid. Uppenbarligen har vi hamnat här mitt i den spanska "industrisemestern".

Så här var dagen:
  1. Vakna tidigt! Ja, alltså, vi tycker klockan nio är skittidigt! Både på semester och till vardags. Sådana är vi!
  2. Frukost på balkongen och sedan iväg till stranden. Två solstolar, parasoll, beachväska fylld med förnödenheter såsom dryck, lite snacks, böcker och handdukar.
  3. Hettan blir för het vid 14-tiden. Skuggan under parasollet blev för liten. Vi drog hem och åt en god lunch i lägenheten. Solen var för het på balkongen så vi njöt av vår aircondition i lägenheten.
  4. Sov siesta i tre timmar! Zzzzzz.....
  5. Till stranden vid 18-tiden. Nu var det fullt här igen. Folk njöt av skymningen och svalkan. Vi stannar kvar till solen går ner!
  6. Middag på balkongen.
  7. Sedan sitta och dricka lite gott svalt vin och läsa en bok till sena kvällen.
  8. Natti, natti!
Lunken har infunnit sig!

söndag 25 juli 2010

Lite resfeber...




Imorgon drar vi till Spanien för två veckor av sol, bad, strand, tapas och gott vin!
Y Viva Espana!

fredag 16 juli 2010

Semester!



Skåne...



De sista mailen är ivägskickade. Telefonsamtalen är ringda! "Out of office-reply" är inprogrammerad. Mobilsvar ändrat!

Nu drar vi på semester! Första anhalten är Lund! Sedan vidare till Torekov. En hel vecka i underbara Skåne...


SEMESTER!!!

onsdag 14 juli 2010

Nedräkning!



Neeeej! Eller...?


Nu har halva arbetsveckan passerat! Nu börjar den riktiga nedräkningen! Snart bär det av! Mot ljuva ledighet! Inget att göra på flera, långa sköna veckor. Dator och mobil stängs av! Ingen kan nå mig!

Jag längtar!

torsdag 8 juli 2010

Snart är det semester!




Ångest...


Fördelen med att ha sen semester är att sommaren känns längre, att havet är uppvärmt och att ens kollegor börjar komma tillbaka. Tänk en del har redan haft all sommarledighet? Nu ska det jobba ända fram till jul!

Jag är lycklig, jag! Även om de sista veckorna kan sega sig fram...

torsdag 1 juli 2010

Semester


Det har varit många olika bud vad det gäller vår semester. Men nu är det fixat och klart! Mycket sent omsider...

Först kollade vi lite på att bilsemestra genom Europa! Alltid kul och roligt. Bara man tar det lugnt och gör många roliga stopp. Det är inte kul att bara sträckköra för att komma till ett mål. Resan i sig ska ju vara ett av målen!

Vi började titta på Italien, men hittade ingen bra och prisvärd inkvartering Och så var vi ju ute i sista minuten. Detsamma gällde Kroatien... Efter förra sommarens trista väder och den här vintern och vårens hårda arbete, för både mig och frun, måste vi bara ha bad, sol och VILA! Mycket vila!


Så här blev det;




Råå...


Först en släktträff med svärmor och hennes släkt. Det kommer att bli hur kul som helst! Den här årliga släktträffen turas svärmor och hennes syskon om att hålla. Nu är det svärmors tur och vi kommer hålla tillRåå. Fantastiskt mysigt ställe!
(Man säger "på Råå" inte "i Råå". Har något med att göra att det är ett gammalt fiskeläge? Vet inte så noga, jag är ju inte skåning...)
Vi hinner med lite skön strand, om vädret tillåter, annars gör vi Helsingborg. Sedan ska vi vara på ett värdshus. Det ska bli kul att träffa alla igen!




Torekov...


Sedan det årliga besöket hos svärfar med fru i härliga Torekov! Här ska vi bada morgondopp, förhoppningsvis lite strandliv, långa promenader och träffa vänner och släktingar. Det ska bli härligt. Dessutom ska vi ha ett rejält födelsedagskalas för sonen här!

Sonen ska dessutom gå i "knattegolfskola" nere på golfklubben. Nej, jag kan inte golf, är inte intresserad av golf och tänker faktiskt aldrig spela golf! Men för frun har golfen varit, och är, en mycket viktig del av livet. Därför ska sonen fostras in i denna ädla sport. Det ska bli kul att se hur han gillar det. Han fick sin första golfklubba på sin ettårsdag, så han har ju hunnit slå lite bollar...


Sedan blir det lite...


...tapas...




...och Torrevieja
i Spanien...



Sedan bär det faktiskt av till Spanien! Lyckligtvis fick vi hyra en lägenhet av fruns kollega! Tusen tack för det! Dessutom visade det sig att den har pool, ligger två minuter från havet och har shopping inom gångavstånd. Bara vägavgifterna genom Frankrike skulle gå på mer än 2000:-! Bilen får bli hemma!

Min giriga fru, resebyråtjänstemannen, började kolla flyg och priser. Hon hittade genast ett par mycket billiga flygbiljetter med Ryanair. Dessvärre var det bara flygresan ut, enkel resa. Frun bokar in oss, trots att vi inte hade någon hemresa. Priserna på hemresa var jättedyr! Men frun kollada av alla bolag varje dag. Till sist började Ryanair sänka priserna på hemresorna. Och vi slog till! Flygtiderna är bra. Efter tiden inom charterbranchen hatar vi tidiga morgonflyg, när man måste gå upp vid klockan tre på morgonen för att vara på Arlanda vid femtiden för att kunna flyga vid klockan sju. Blä! När är det istället kvällsflyg från Skavsta. Hemkomsten är lite sen, men vi tar en frinatt på hotell. Vilar ut, äter god hotellfrukost och kollar in Nyköping lite innan vi drar hem.

I Spanien ska vi inte göra någonting! Sol, bad, strand och mat! Jag vill läsa böcker och sova! Jag är trött, trött, trött! Skulle vi bli rastlösa efter några dagar så får vi väl kolla lokalbussar eller hyra någon bil. Det finns mycket att se och uppleva i området. Och så tapas! Massor av tapas och cava blir det!

Sista veckan är vi hemma i Stockholm. Är det sol och bad ligger vi på favoritstranden vid Solsidan. Annars finns det bra museum att besöka. Jag har lovat sonen att besöka den nya utställningen på Tekniska Museet. Dessutom har vi lite pyssel inför fruns stora och jämna födelsedagskalas... Det blir en fest, det!

Sedan lite jobb och lite konferens på västkusten. Hoppas på mycket skaldjur! Men sedan bär det av hem!


Hem till...




...Kreta! Vackra sköna Kreta! Med alla vännerna från när och fjärran...

(Bild på vårt lill hotell i solnedgången.)

Vi åker ner i slutet av augusti och stannar i två veckor. Vi bokade redan flygbiljetterna i mars. Bra pris med Norwegian och bra flygtider. Vi hyr vårt vanliga rum på stranden. Alla våra vänner är där! Det ska bli kul att träffa vännerna från Wales, Göteborg, kanske Norge, Linköping, Gävle, "koumbaros" från Småland, släkt och vänner från Torekov och en massa andra.

Här lever vi livets lata dagar. Frukost, rask promenad på stranden. Jag och frun turas om eftersom sonen behöver ses till. Sedan ligger hela gänget på stranden och skrattar och har kul. Läser böcker, sover, mysar och kopplar av. Vi talar bara om en sak! Var ska vi äta middag!? Tavernan i bergsbyn? Dra till Chania stad? Bara mezes eller med huvudrätt? Strandtaverna? Eller kanske bara ett enkelt gyrosställe? Och det hela utmynnar i en lång och sen middag med mycket vin och många skratt! Lata långa sköna dagar i solen!

I år hoppas vi att hinna se de gamla vännerna och före detta kollegorna som fortfarande bor kvar. Det är inte alltid så lätt att få till det då de alla befinner sig mitt i säsongen och jobbar hårt! Men kanske går det i år!? Hoppas!!

Det blir totalt sex veckors ledighet. Och då har jag dessutom redan haft en semestervecka i vintras då vi åkte skidor. Men jag varvar semester med föräldraledighet och kan dessutom spara en semestervecka. Och har redan en sparad semestervecka från förra året. Kanske en långresa i vinter? Det vore trevligt!

Men under resten av året jobbar jag hårt. Och nu är jag extremt utarbetad. Två arbetsveckor kvar! Vad jag längtar...