Mums i Höganäs...
Vi vaknade upp pigga och glada i världens skönaste hotellsängar i Jönköping. Efter en brakfrukost packade vi in allt i bilen och drog vidare mot Skåne. På vägen ner lyssnade vi på olika Spotifylistor och sjöng med för full hals. Efter ett tag började det knorra lite i magen. Det var dags för lunch! Precis i det ögonblicket närmade vi oss avfarten till Höganäs.
Jag har tidigare hört talas om "Pannkaksladan" i Höganäs. Så jag svängde av bilen mot metropolen Höganäs. Samtidigt ringde jag Eniro för att få reda på adressen. Höganäs var ett fint litet samhälle. Här fanns en massa "Outlet-butiker" och så förstås "Pannkaksladan"...
För ett rövarpris fick man äta hur mycket pannkakor man ville. Amerikanska pannkakor med bacon och lönnsirap, blåbärspannkakor, chokladpannkaka och fläskpannakaka, och till de allehanda sylter, toppingar och grädde. Jösses! Det var gott! Men hur mycket man än åt var det omöjligt att komma upp till de där rövarpriserna... Dessutom fanns det lekmöjligheter för barn och en massa djur att titta på. Jaha, det var Höganäs det!
Sedan drog vi ner till Malmö. Vi hittade vår lägenhet, som är helt fantastisk! En trendig liten etagelägenhet mitt i området "Västra hamnen" i Malmö. Efter att ha varit och handlat tog vi på oss morgonrockarna och tog ett kvällsdopp under skuggan av "Turning torso" och med vackra Öresundsbron som vy.
Vi kommer att trivas!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan


