måndag 28 februari 2011

Mera mat!

Matkassen har kommit...

Jag tycker verkligen det är trist att läsa om vad andra storhandlar, deras veckomatsedlar fyllda med de mest avancerade maträtter lagade från grunden. Jag är nästan bergsäker på att alla dessa skrytmånsar sitter hemma med nerdragna persienner och äter ravioli till middag. Direkt ur konservburken! Så är det!

Vi har ju haft lite svårt med inspiration när det gäller middagsmaten. Det beror väl på trötthet, tidsbrist och alla de där fantastiska matställena som omger oss. God och fräsch mat att köpa hem direkt! Vi har det bra här på Söder!

Men nu ska vi börja samla lite vuxenpoäng! Det är visst något man ska göra när man är vuxen. Fast jag har inte varit så mycket för det där poängsamlandet... Men nu har vi börjat prenumerera på en sådan där matkasse. Ni vet, maten levereras till dörren tillsammans med matsedel och recept. Sedan är det bara att hacka, skala, skiva, steka och koka middagar en vecka. Perfekt!

Så här kommer vi äta den här veckan;
  • Tisd: Foliebakad torsk med olivtapenad och citron samt palsternackssås och matvete
  • Onsd: Grönsakspytt med kidneybönor och olivmarinerad feta- och kronärtskockssallad
  • Torsdag: Stekt kotlett med ungsrostad potatis och dragonsås
  • Fredag: Drumsticks BBQ-style med salsasås, råstekt potatis och majskolv
  • Lördag: ? (Melodifestivalmiddag med bästa grannarna!)
  • Söndag: Enkel sjömansgryta mer rotsaker och färsk timjan

Ha där fick ni hela matsedeln! Rätt åt er! Dessutom kommer vi få en massa matlådor att ta med till våra arbetsplatser. Då sparar vi en massa pengar och rikskuponger som vi kan använda när vi åker skidor i Vemdalen. Det är fiffigt!

Det finns en annan sak som är värre att läsa än veckomatsedlar. Det är folk som tar bilder av sina måltider och lägger ut på nätet. Det ska jag göra i veckan! Jodå, hämnden är ljuv...


 

Matkassen kommer härifrån!

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad jag ska fotografera mat på Sri Lanka.... :-)// Ulrika

    SvaraRadera
  2. Bra! Och blogga! Resebloggar är det roligaste jag vet att läsa...
    Ha det mysigt!

    De bilder som irriterar mig mest är på typ en dagens rätt, köttbullar och lingonsylt, på vägkrogen. Tarama och raki är kvalitetsbilder! Så det så! ;-D

    SvaraRadera