torsdag 10 februari 2011

Anarki råder både här och där...

Det råder anarki...

Chefen är på semester långt borta på andra sidan jordklotet. Och det är även "kontors-allt-i-allon". Så nu har ingen kontroll på vad som händer! Och det utnyttjar vi rejält! "När katten är borta dansar råttorna på bordet", som bekant.

Jag var på kontoret idag och vi gjorde myteri och anarki! Jo, så är det, seru´! Det första vi gjorde var att slänga in skräpiga stockholmskollegornas högar i en skrubb. (Jösses, jag kan få skit för det här eftersom den ena av dom läser varenda stavelse i denna blogg...) De kommer att få sortera sin egen skit och röja lite grann. Jag vill naturligtvis tillägga att dessa kollegor är världens underbaraste människor. Men stort "A" i ordning får de inte. Fast i uppförande får de "A+++"!

Sedan tog vi alla "trycksaker från helvetet" och fyllde "rummet som gud glömde". Som vi kånkade tunga kartonger! Jag, kundservicekollegan, sekreteraren och finanstjejen. Vi gjorde verkligen anarki! Kartonger sorterades, märktes och staplades. Nu kan man gå in på lagret och andas! Man kan se vad som finns på hyllorna. Man behöver inte klättra över högar längre! Det är bra med lite revolution!

Jag körde sedan hem i snökaoset! För säkerhets skull var jag både nykissad och hade med mig en rejäl mugg varmt te. Men det gick bra! Fast det rådde lite anarki i trafiken också. Jag undvek Essingeleden och snirklade mig genom stan över Tranebergsbron och Västerbron hem till sköna Södermalm!

När jag kom hem satt frun och sonen och käkade semla!? Innan middagen! Jaha, anarki här också! Nu kommer de vara mätta och belåtna till klockan nio ikväll. Men det kommer inte jag att vara! Jag går ut och köper mig lite thaimat till mig! Anarki det också! Så får det bli!

2 kommentarer:

  1. Hahahahha den lusläsandes kollegan skäms och förtjänar bara tjära och fjädrar som straff!
    Anarki är bra och jag kommer kyssa dina fotsular (du får fn tvätta dom först) för din utrensning.

    SvaraRadera
  2. Fotsulorna tvättade! Jag väntar... Tror inte du har så mycket att vara skyldig för. Värre med blondinkollegan!! Oj, oj, oj! *hahahaha*

    SvaraRadera