onsdag 9 februari 2011

Nu blir det väder!

Snöoväder på gång...

Vintern är inte slut! Jag visste det! Vintern kan inte ta slut redan i februari. Vi har ju sportlovet framför oss. Jag vill åka skidor och se sonen åka skridskor ett tag till. Här har det töat, drippat och droppat. Jag har till och med hört lite nytt fågelkvitter... Men det är, trots det, fortfarande vinter! Kolla i almanackan om ni inte tror mig! Det är faktiskt bara februari!

Nu såg jag på väderleksrapporten att vintern är tillbaka! Under morgondagen kommer snöovädret till västkusten, för att sedan vandra över landet och komma till oss under natten mellan torsdag och fredag. Till helgen ska det ha fallit flera decimeter med snö över Stockholm! Hurra! Stan blir så vacker i vinterskrud. Allt blir så vitt och ljust.

Det kommer visst att blåsa en del också. Trafikkaos är att vänta sig. Vilken tur att jag jobbar hemifrån på fredag! Har vi tur kanske vi kan åka lite i Hammarbybacken i helgen!?

Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar