söndag 27 februari 2011

Normal!?

Normalstorlek?

Min fru läser inte bloggen! Hon tycker jag är en idiot som sitter vid datorn och skriver då och då. Hon säger; "Skaffa ett liv!". Jag vet inte vad det betyder! För henne verkar ett liv bestå av att titta på konstiga grodor eller gummibjörnar på sin iPhone. Kul liv, inte sant!?

Men då kan ju jag passa på att skriva en massa skit om frun!? Yes! Kul som sjutton! Hon är nämligen väldigt underhållande, min fru! Så är det! Och jag älskar henne! Så är det också! Fast hon tror inte alltid på det... Trist!

Min fru har ingen som helst känsla för "tajming"! Hon fattar inte att det går 60 sekunder på en minut, 60 minuter på en timme, 12 timmar på en dag, 24 timmar på ett dygn. Hon kan inte disponera tid! Det är helt omöjligt för henne!?

Jag har ett exempel; Om potatisen tar 20 minuter att koka och köttet tar 10 minuter att steka. Hur gör man då!? Jag kokar potatisen och efter 10 minuter börjar jag steka köttet. Så gör inte frun... Hon steker köttet i 10 minuter och sedan kokar hon potatisen i 20 minuter... Disaster vid matbordet! Ett bevis på noll "tajming"! Och det fortsätter i allt!

Min fru har ingen som helst aning om hur mestruationscykeln fungerar. Hon blir lika överraskad varenda månad!? Då panikköper hon olika menstruationsskydd. Vi har drivor med olika bindor och tamponger i vårt hem. Fast jag brukar kasta en del med olika tidsintervaller... Alltså, hur mycket mensskydd behöver man!? Det räcker ju ändå till klimakteriet!

När vi skulle göra barn så var det jag som förklarade för frun vilken dag hon hade ägglossning. Hon hade ingen aning... No "tajming"! Så den dagen det var ägglossning gick vi på en grekisk konsert på Södra teatern. Stämingen gjorde väl att vi gjorde "det" väldigt intensivt och mycket snart därefter visade graviditetstestet på "positivt". Det gäller att ha "tajming"! Så är det!

Här om veckan ringde frun i panik! Hon hade fått mens! (Vilket händer jämnt...) Och inget skydd fanns i närheten. Jag erbjöd mig självklart att hjälpa till. Jag fick då direktivet att "gå till Konsum och köp bindor i normalstorlek, ta något billigt märke, typ "Coop x-tra". Så jag gjorde som hon sade! Man vågar inte irritera en mestruerande kvinna!

Jag köpte då "Coop x-tra" bindor som det stod "normal" på. Uppenbarligen skulle jag veta att fruns "normalstorlek" var "ultra"!? Hur kunde jag veta det!? Det spelar ingen roll! Min menstruerande fru tyckte jag var en idiot ändå! Fy f-n för hormonella kvinnor! Hon kan springa efter sitt mensskydd själv nästa gång! Lycka till!

"Tajming" är allt älskling! Ha koll på klockan och på den "cykeln" så fixar du det själv. Fast det klarar du aldrig...

PUSS!

2 kommentarer:

  1. Olof! Du är ta mig 17 helt sanslös!!! Du är den snällaste människan jag vet. sådeså! Åsåere!!! Du är rakt igenom genomgod! Kram

    SvaraRadera