måndag 21 februari 2011

Mat

Mat - kul att äta, trist att laga...

Det var lite körigt i helgen. Sonen var på tennisträning, timmen blev lite sen och han behövde lunch snabbt. Och det behövde jag också. Sonen ville ha en "Funbox" från Sibylla Grillringen, vilket han fick. Det är faktiskt världens bästa korvkiosk! Jo, det är sant! Jag köper aldrig korv eller hamburgare någonannanstans numera. Jag blir bara sur när de andra klåparna till korvgubbar inte kan få det lika gott som Grillringen. Själv ville jag ha lite gott thaikäk. Så på vägen hem gick vi förbi thaikiosken och köpte en "Gaeng Massaman", en god och stark gryta med ris till.

Ja, så fick vi våra goda luncher och gick hem och åt. Det bästa av allt var att det var helt gratis! Jovisst! det visade sig att jag hade fyllt ett helt klippkort på Sibyllagrillen. Och samma sak hos thaikiosken! Vilken bonus!? Gratis lunch! Helt perfekt!

Eller så kan man se det på ett annat sätt. Det har varit ganska mycket "take away-käk" den här månaden. Det har till viss del berott på tidsbrist, men även på det faktum att vi har haft ett överskott på rikskuponger den här månaden. Hmmm, det kanske vore på sin plats med lite mer hemlagad mat!?

Jag kan laga mat! Bara jag har ett recept att följa. Men jag tycker det är så himla tråkigt att hitta på mat, handla mat och laga mat. Allt efter en lång och stressig arbetsdag. Då är det lätt att ta och köpa hem lite god mat från något av alla de ställen som finns i kvarteret. Alltså, jag är ganska kräsen. Jag köper inte hem skitmat som pizza eller tunnbrödrulle, utan god och nyttig mat!

Nu ska jag börja bli bättre på planering och hemlagat! Så får det bli!


Bästa thaikiosken! Ma-Yom, hörnet Ringvägen/Södermannagatan.


Bästa korvkiosken i världen finns på Ringvägen, alldeles vid Bjurholmsgatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar