torsdag 24 februari 2011

Torsdag

Torsdagsmat...

Torsdag igen!? Var tar veckorna vägen? Som vanligt känner jag mig seg och trött ikväll. Snart, snart är det helg! Bara en dag kvar! Håll ut!

På eftermiddagen fastnade jag lite för länge på kontoret, varför bilresan hem fick gå lite snabbare än vanligt. Jag lyckades kryssa mig förbi de värsta trafikpropparna lätt och smidigt. Rusningstrafiken är fortfarande rörig efter allt vinterkaos. Men jag undviker Essingeleden ett tag till och kör på mina bakgator på Kungsholmen och Södermalm. På vägen hel inhandlades det även lite livsmedel till middagsmaten.

Naturligtvis blev det ärtsoppa och pannkakor till torsdagsmiddag. Sonen och frun kom hem från sonens fotbollsträning. På torsdagar är det soppa till lunch på skolan vilket gör att sonen är lite hungrigare än vanligt, dessutom behöver man fylla på med en massa kolhydrater. Så jag ställde mig vid spisen och brassa käk. Det är tredje kvällen jag lagar mat hemma. Den nya livsstilen kanske kommer att fungera!? Det blev en god middag, om jag får säja det själv! Ja, nu är det ju inte så jättesvårt att laga pannkakor, men lite finess krävs. Hemligheten med en god pannkakssmet är lite smält smör och lite kanel...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar