måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag eller Valentindagen...

Jag gillar egentligen inte det där kommersiella "allahjärtansdravlet"! Jag tycker man ska älska alla jämt! Det är bättre att få rosor en vanlig tisdag än en dag som denna. Tycker jag i alla fall... Men vi hade en fin Valentindag hela familjen tillsammans! Det var riktigt mysigt!

Dagen började tidigt för frun. I ottan smög hon iväg till sitt jobb. Jag och sonen kunde sova till en lite mer normal "vaknatid". Vi vaknade, morgontoalettade och frukosterade. Sedan hissen ner i garaget till bilen. Köra till skolan, vilket är i kvarteret bredvid oss. Jag tjuvparkerade på rektorns plats, hon hatar det, och lämnade sonen i skolan. Sedan till kontoret. Det var trafikkaos idag. Efter snökaoset i fredags hade mer människor än vanligt tagit bilen till jobbet. Essingeleden gick trögt, max 10 km/tim, när det gick undan. Det är bara att andas lugnt! Jag kom i alla fall fram. I fredags hade kollegan en resa på fyra timmar från arbetet till bostaden i kranskommunen... Det gick fint för mig!

Jobbade på på kontoret. Efter dagens slut tog jag hissen ner i garaget och till bilen igen. Alltså, jag måste bara fråga, är det verkligen kallt ute? Hittills har jag inte ens haft ytterkläderna på mig!? Alla bara klagar och gnäller på kylan!? Åh, de överdriver! Tog bilen till Medborgarplatsen och mötte upp frun och sonen på en fantastisk restaurang! Sonen hade faktiskt fått välja var vi skulle ha vår "alla hjärtans dag-middag". Och han valde ett högklassigt ställe! "Jerusalem kebab" på Götgatan! Gott som sjutton. Kebabhaket som bara är ett hål i väggen... Jag tog en "specialtallrik" beståenda av kebabkött, kyckling, falafel, friterad blomkål och aubergin, ris, pommes frites, fräscha grönsaker och en massa goda såser och röror. Testa själva får ni se! Och hela världen möts vid de fåtal borden. Världens bästa kebabställe! Så är det!

Sedan tog vi bilen ut till Filmstaden Sickla och kollade filmen "Trassel". En bra film för både barn och vuxna. Ett extra plus för att de hade 3D-glasögon i barnstorlek!

En bra alla hjärtans dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar