lördag 26 februari 2011

Efteranalys



En vinnare?

Stressade hem från "bubbeltillställningen" i Sjöstan. Dessvärre missade båten med två minuter och fick stå och vänta i en liten evighet... Jag tänkte "Detta är faktiskt beviset på att Hammarby Sjöstad inte är en del av Södermalm!" Och så är det! De befinner sig utanför ön! Det är en kanal mellan ön Södermalm och fastlandet Hammarby Sjöstad! Varför ska vi straffas för att de inte byggt förskolor och skolor!? Nej, de hör inte till Södermalm! Så är det! Fast det är ju en ball stadsdel...

Jag hann hem och slänga av mig kläderna, kissa lite och sedan upp till bästa grannarna. Det är ju melodifestivalkväll! Sista delfinalen i Malmö! Nu har vi hört alla de 32 bidragen och vet vilka som går till finalen och till "andra chansen".

Nej, allt gick väl inte som jag ville! Det brukar ju inte göra det! Men kanske ändå att Danny kan funka ute i Europa? Speciellt i östeuropa och på Balkan, Man måste funka där om man ska vinna! Så är det! Östeuropa rules! Och det kan de väl få göra!? De har ju haft det så jobbigt genom tiderna... Det är deras tur att regera i Europa! Så det så!

Jag ser fram emot "Andra chansen"! Må bästa låt vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar