söndag 13 februari 2011

Sköna söndag

Jättebra! Är det fel på mig som tycker det!?

Idag sov vi ganska länge! Alltså, det gör vi närhelst vi får chansen... Ibland känns lördagsmornarna lite pressade eftersom frukosten måste vara klar redan klockan 10 då Melodikrysset börjar. Men det är så vi är! Vi gillar att sova! Efter alla år som nattarbetande vill jag gärna vakna efter lunchtid. Då mår jag som bäst!

Nåväl, vi gick upp ganska så sent och brassade en jättefrukost och satte oss framför TVn och såg gårdagens delfinal i Melodifestivalen. Vi spelade ju boule hela kvällen igår. Det kan ju vara fel på mig, men jag tyckte det var riktigt bra!? Varför slaktas hela evenemanget i pressen!? Trots det har programmet över tre miljoner tittare... Jag kan ju ha fel!?

Bra delfinal! Så är det! Kul inledning med djärv humor! Bra låtar genom nästan hela fältet! Christer Sjögren är pinsam och borde skjutas! (Alltså inte skjuta ihjäl honom! Jag är ju gammal vapenvägrare... Men man borde skjuta honom av scenen!) Brolle och Sanna till final var väl ganska givet. Men Brolles låt var ganska slätstruken. Jag gillade hon med garnnystanet på sig, hette hon Loreen?. Sedan gillade jag både "The Moniker" och Christian Waltz. Christian borde verkligen gått vidare. Lite som Dilba förra veckan. Hon åkte ur direkt och fick en juimboplats. Trots det klättrar hennes låt upp på topplistorna och är en av de hetaste melodifestivalsbidragen hittills. Kolla själv!

Det är kalashelg idag med! Klasspolaren fyller år och har bjudit in alla klassens killar på bowlingkalas. Wow! Vilken grej!? Så vi lämnade av sonen på kalaset, som hölls i bowlinghallen på Hornsgatan. Bowling, pizza och godis! Kan det bli bättre!

Jag och frun passade på att utforska kvarteren i Maria. Det är ju inte så ofta vi Katarinabor är här. Vi gillar ju vårt Sofo. Vi hittade en jätteläcker restaurang där vi käkade lunch. Det var en vegetarisk restaurang med fantastisk mat. Lokalen var kanske lite spartansk, men väldigt trång. Vi var glada att vi fick bord! Det bjöds på en buffé. Fast man fick inte plocka själv. Man pekade genom rutan och maten lades upp på tallriken. Och man fick gärna gå tillbaka för påfyllning. En massa goda rätter och röror. Jag tog en massa och fyllde på tallriken en gång till. Jag gillade spenatlasagnen! "Söders bästa", sade ägaren, och det var det! Gå dit! Vi var mätta hela kvällen! Jag och frun behövde bara ta lite te och mackor till middag.

Fast man fiser rejält av alla kikärtor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar