torsdag 3 februari 2011

Fotbollsträning...

...lika kul som att se mögel växa!

Idag jobbade jag på kontoret. Det var full rulle hela dagen. Sedan körde jag som en biltjuv genom stan för att hämta sonen i skolan. Han fick äta en macka i bilen, snabbt som tusan, medan jag körde honom till gymnastiksalen där fotbollsträningen skulle äga rum.

Sonen älskar sin fotboll! Han älskar att spela i Hammarby IF, samma klubb som Nacka Skoglund. Nacka som vi alltid hedrar varje julafton, Nackas födelsedag. Legenden Nacka från Katarina församling på Södermalm. Vår Nacka!

Jag hatar sport! Jag avskyr överentusiastiska sportföräldrar som sitter i gymnastiksalens omklädningsrum och pratar sig varma om bingolotter, klubbkassa, korvförsäljning och all annat som har med klubben att göra. Jag betalar en hög medlemsavgift. Ni får fixa resten!

Frun är mer sportig än jag och får ta hand om allt föreningsliv. Hade det handlat om Unga Örnar eller Vår Teater hade det ju varit en annan sak! Då hade jag ställt upp direkt! Fast jag tycker det är viktigt att sonen får utlopp för att röra sig och att han tycker det är kul med fotboll. Det är bra! Så jag står ut! Jag "möglar" tillsammans med de andra präktiga föräldrarna...

Jag lyckades fly från omklädningsrummet en stund och handla middagsmat. Det blev snabb pastamiddag ikväll. Detta då vi kom hem sent. Då slapp jag de där präktiga sportföräldrarna en stund! Puh!

Sonen såg på "Bolibompa" när jag lagade middag. Sedan spelade vi lite "Kalaha", vilket alltid är kul. Vi är nämligen väldigt jämlika i detta spel. Därefter en snabbdusch, på med pyjamas och en godnattsaga. Sonen sov två minuter efter avslutad saga... Natti, natti!

"Lång dags färd mot mätt och nyduschad unge som snusande sover i sin säng..." Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar