tisdag 1 mars 2011

Middag

Linas matkasse!

Foliebakad torsk med olivtapenad och citron samt palsternackssås och matvete. Gott som sjutton! Jag och frun stod och lagade tillsammans. Vi var ett under av "tajming" och allt var klart samtidigt. Sonen hade vissa invändningar, vilka vi sket i! Han fick en macka efterråt...

Jag avskyr bloggar med lunch- eller middagstallrikar på. Så för att kompenserna det lidande jag fått utstå, när jag läser andras bloggar, visar jag här en bild på min middagstallrik. Ha, ha! (Det jag gillar minst är typen av bilder som "Hej! Här ar dagens rätt från vägkrogen i Ödeshög!" Förresten har jag ett vagt minne från grillkiosken i Ödeshög. De hade en otroligt god curryketchup! Fast jag vet inte om minnet stämmer för jag var så otroligt bakfull på väg hem från en vinorgie någonstans i norra Småland. Kul var det!)

Undantaget är kompisen, grannen och före detta kollegan. Hon lägger ut bilder på Facebook på sina grekröror och speciellt på sin kretensiska raki. Det är inte töntigt! Det är konst!! Och hennes tarama ser otroligt läcker ut! Gör hon den själv? Eller gör hon som vi gör? Springer till bästa "taramarestaurangen, Faros och köper hem den?

Imorgon blir det grönsakspytt! Både sonen och frun kommer att protestera... Men det skiter väl jag i!
Ha, ha, ha...

2 kommentarer:

  1. Hon låter gudsonens grekiske kockfar laga det till henne :-) Det gäller att välja sina gudbarn med stor noggrannhet! :-)

    SvaraRadera
  2. Nästan lika bra som att springa till Faros!?
    *hahahaha*
    Trevlig resa till landet jättelångt borta!
    Kram!

    SvaraRadera