söndag 6 mars 2011

Sköna söndag



Detta har verkligen ingenting om min Sköna Söndag att göra! Bara lite nostalgi...


Idag tog vi en lugn och skön frukost innan vi gick ut i den sköna solen. Dagen tillbringades i Stora Blecktornsparken där vi åkte iskana, grillade korv och hade en toppendag. Bästa grannarna var med. Sonen och grannsonen är som bröder efter alla år. De bråkar ungefär var 15:e minut, men det brukar ordna upp sig ganska fort. Bara vi inte lägger oss i för mycket...

Det märktes dock att sonen var lite tröttare och lite mer gråtmildare än vanligt. Det verkar också som om grannsonen förstod detta. Ett tag låg gossarna på en låda i solen och filosoferade om livet. Vi föräldrar har ingen aning vad de pratade om, men de samtalade länge och väl. Det är verkligen inte en syn som man ser hos två vilda sexåriga killar!

Sedan hem och varva ner. Middagen blev rester från "matkassen". Frun jobbade kväll och vi festade på våra "Drumsticks BBQ-style". Frun vägrade nämligen att ta en matlåda med sig till jobbet. Jag vet inte varför!? Hon är kanske snorkig? Själv har jag haft matlåda med mig varenda dag hela veckan... Jag tror hon kan skyllas för att vi slängt så himla mycket mat. Hon vägrar äta rester!? Det kommer hon få ändra på. Jag ska konfiskera hennes rikskuponger och ge henne matlådor framöver! Ha!

Efter middagen var det dags för dusch och pyjamas. Vi kom överens om att strunta i kvällssagan och istället se på "Djursjukhuset" på SVT Barn. Otroligt bra och intressant! Det var för sorgligt med vargen som fått så allvarliga njurproblem och var tvungen att avlivas. Djurskötarna stod och grät. Men det var spännande med veterinären som stod och grävde ut en massa bajs ut en noshörning för att kunna gå in och kolla om honan var dräktig... Det var den!

Sedan i säng med sonen och han somnade på 30 sekunder... Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar