onsdag 9 mars 2011

Vekodagjämning


Mitt i veckan...

Idag, vid lunchtid, slog det mig! Nu har halva arbetsveckan passerats. Det innebär att det faktiskt är "veckodagjämning"! Nu kan nedräkningen till helgen påbörjas. Och i helgen drar vi norrut för den årliga skidsemestern! Yes! Som vi längtar efter snö och skidåkning! En veckas ledighet med goda vänners sällskap. Det kan inte bli bättre!

Vi drar till underbara Björnrike i Vemdalen. Bra backar och bra liftar. Passar frun som är ett ess på utförsåkning, som för mig som började åka i 40-årsåldern. Jag och sonen åker lika bra just nu, men i år kommer han nog bli vassare än mig! Han går ju på skidskola. Man är inte så kaxig i backen vid min ålder. Man tänker lite extra på lårbenshalsarna...

Jag är glad som tar mig ner! Och jag njuter hela tiden! I år har jag dessutom mina första egna skidor och pjäxor. Det känns vuxet! Nedräkningen har startat!



Se upp i backen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar