onsdag 2 mars 2011

Morris

Morris vill leka och biter mig därför i foten...

Vår dumma katt lever livet. Han har hittat ett sätt ta sig in i linneskåpet, sova bland lakan och handdukar för att sedan ta sig ut på baksidan och röja bakom garderoberna i sovrummet. Vi hör hur han leker och prasslar där bakom. Vi försöker skälla, men det hjälper inte. Vi försöker locka, men det skiter han i. Det enda som funkar är att öppna en burk kattmat i köket. Då kommer han springande! Nu försöker vi täppa till varenda ingång till "leklandet bakom garderoberna"...

Vi har hittat små skumgummibitar lite här och där i våningen. Ja, vi bor inte i en lägenhet, utan har en våning! Det låter finare, eller hur!? Hur som helst så hittar vi dessa skumgummibitar överallt. Även städtanten har påtalat dessa skräpiga bitar... Vi har inte vetat var de kommit från. Men nu vet vi!

Uppenbarligen håller kattfan på att äta upp vissa av möblerna inifrån! Vi kollade under soffan och under schäslongen och där finns det "kratrar" i stoppningen. Idag gick jag till zooaffären och skulle köpa "fyspray". Ni vet, en sådan där spray som får kattkräket att springa därifrån. Visste ni att de blivit förbjudna!? Det är visst något sorts EU-direktiv. Nu får jag söka dessa olagliga preparat via internet. Kanske kan man importera något från USA? Vad vet jag?

Idag åt vi grönsakspytt till middag! Godare än jag trodde. Och riktigt mätt blev man! Matlåda är fixad till jobbet imorgon. Matkassen är riktigt kul! Jag och frun står och laga middag tillsammans varje kväll. Jag tror vi kommer fortsätta med detta!

2 kommentarer:

  1. Googlade på Lina`s matkasse o fann din blogg.
    Visst e det go`mat från Lina?

    Jag o sambon lagar oxå numera middagen tillsammans...blir mycket roligare ju.

    BBQ drumsticks var en höjdare tyckte vi oxå.

    Ha en fortsatt bra vecka, hoppas sonen snart blir snorfri.

    Själv sitter jag här o försöker att komma ifatt vardagen då jag jobbat dubbelpass på (himmet) både lördag o söndag.

    SvaraRadera
  2. Halloj Marilyn!
    Jodå vi äter på och gillar matkassen. Dessvärre är vi tvugna att avbeställa nästa kassa då vi ska iväg och åka skidor.
    I lördags hade vi ju Melodifestivalmiddag så vi har en middag tillgodo! Ikväll blir det sjömansgryta!
    Sonen preppades med Nezeril och är i skolan idag. Det varkar ha gott bra, för de har inte ringt ännu...
    Ha det gott!
    /Olof

    SvaraRadera