fredag 4 mars 2011

De e´ mycke´...

Det tar liksom inte slut...

Hur mycket snor kan det rinna ur en unge? Jag bara undrar!?

Jag fick gå hem lite tidigare från arbetet för att lösa av frun som skulle iväg till jobbet. Hon var inte helt missnöjd med att kunna lämna host och snor för en tillvaro bland vuxna kollegor. Nu jobbar hon hela helgen. "Jag är ute när gumman min är inne, jag är inne..."

Jag hade med mig matlåda till jobbet. Det är präktigt och vuxet! Gårdagens middag räckte till dagens lunch så jag hade med mig stekt kotlett med ugnsbakad potatis och dragonsås. Gott! Nu ska jag slänga ihop lite drumsticks BBQ-style med salsasås, råstekt potatis och majskolv. Fast jag hade glömt att tina majskolvarna, så nu ligger de och tinar i vattenbad. Hoppas det funkar.

Fredagsmys med middag framför TVn står på programmet. "Barda", "Amigo" och sedan kvällens höjdpunkt, "På Spåret"! Vart ska vi resa ikväll!? Men nu är det dags för lite snyt, lite näsdroppar, lite Alvedon och en klunk hostmedicin av den starkare sorten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar