tisdag 29 mars 2011

Aj!

Lite trist, faktiskt...

Ikväll var frun faktiskt jättesur! Ordentligt arg och frustrerad! Jag tänkte naturligtvis på vad jag hade gjort fel! Det brukar nämligen vara något jag gjort som föranleder "surhet" hos frun...

Men se, den här gången var jag oskyldig! Jag var inte anledningen till fruns frustration alls! Heja! Vad skönt! Puh! Anledningen till fruns sura och agiterade tillstånd var nämligen helt hennes egen förskyllan! Frun har en vit jacka. Jackan blir lätt smutsig. Den hade blivit lite solkig, varför frun tänker tvätta den. Så hon slänger in jackan i tvättmaskinen så att den blir ren och hinner torka tills imorgon då hon behöver den igen.

Det var först senare på kvällen som hon saknade den! Sin nyinköpta Iphone! Hon letade och hon fann! Fast det tog en stund... Telefonen låg naturligtvis i jackfickan! Alltså i fickan på jackan som precis tvättats! Telefonen är helt död, men väldigt ren...  SIM-korten fungerade dock i en av mina gamla mobiltelefoner. Trist att förstöra sin nya fina telefon efter bara tre månader! Dessutom täcker inte garantin för "ovarsam behandling", vilket tvättmaskinstvätt kan anses vara...

Frun är sur och ledsen! Jag förstår henne!

2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen frun när du skriver om sånt här?..... Eller läser hon inte bloggen och får inte veta.... Stackars L! // Ulrika

    SvaraRadera
  2. Äh, om hon inte läser bloggen får hon skylla sig själv... ;-)

    SvaraRadera