fredag 11 mars 2011

Darrig dag!

Inte helt frisk...

Natten var sådär. Vaknade och ömsom svettades och ömsom frös. Och vad ont jag hade!? Gör det så ont att ha feber!? Det hade jag glömt! Jag har nästan aldrig feber. Lite halsont ibland, lite hosta ibland och lite, eller mycket, snuva ibland, man aldrig feber.

När väckarklockan ringde hade jag inte sovit alls på hela natten. Jag hörde när frun smög upp i ottan och gick till jobbet. Nu måste jag bita ihop, väcka sonen, fixa frukost och sedan ta honom till skolan. Sagt och gjort och så blev det! Sedan hem på darrande ben. Hur sjutton skulle den här dagen fixas nu!? Jag hade ett par besök på ett av de mindre sjukhusen i länet. Men vet ni vad!? Jag pallade inte! Dessutom vore det inte försvarbart att knalla in på intensivvårdsavdelningen med en infektion i kroppen. Jag ombokade dessa besök till senare tillfälle. Dagen ägnades istället med en massa mail och telefonsamtal. Jag var verkligen inte sysslolös!

Frun kom hem på eftermiddagen och hämtade sonen från skolan. Då kunde jag vila lite i soffan. Med lite Alvedon i kroppen och lite vila var jag beredd för kvällens begivenhet! Vi dumpade sonen hos underbara svägerskan, som fick en klan med barn att utfodra och vårda. Bästa människan!

Vi stack till närbelägna Globen och såg på genrepet av melodifestivalen. Nu vet vi allt som kommer hända! Det blir en bra final! Danny är favoriten! Han går hem hos alla åldersgrupper. Han är laddad och framträdandet är bra! Saaaaaaade kommer som god tvåa. Bra framträdande och "catchig" refräng. Men vi har hört och sett den förrut "manboy". En uppstickare är "The moniker" vars låt "Oh my God" växer mer och mer. Låter och ser ut som något från Holland 1979...

Så här går det;
  1. Danny - The club
  2. Eric Saade - Popular
  3. The Moniker - Oh my God



Vinnare! Kan dessutom slå i Östeuropa och på Balkan. En förutsättning för att lyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar