torsdag 10 mars 2011

Förberedelse

Konstig doft...

För några månader sedan köpte jag skidor, stavar, pjäxor och så några sorts sulor. Jag vet inte om sulorna är så viktiga? Kanske blev jag lurad av säljaren? Jag brukar nämligen bli det...

Nåväl, snart är det ju dags för skidresa! Så nu var det dags att gjuta till de där sulorna och få in dem på plats i pjäxorna. Först skulle ugnen värmas upp till 200 grader, sedan skulle sulorna in ett par minuter. Man skulle titta på en liten vit prick som skulle bli svart när sulorna hade nått rätt temperatur. Det gick snabbt!

Sedan ut med sulorna, som var jättevarma, och ner med dem i pjäxorna. Det var verkligen inte lätt! Och sedan ner med fötterna i pjäxorna. Det var inte heller lätt! Sedan var det bara stå still i några minuter och låta sulorna forma sig exakt efter mina fötter. Fantastiskt!

Fast jag tycker nog de liknar salig fars hålfotsinlägg... Det är ju inte så sexigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar