söndag 27 mars 2011

Vill ha!

Jag släpper inte min timme frivilligt!

Nej, jag är inte ett dugg utvilad efter helgen! Jag är, till och med, tröttare än i fredags... Hur gick det till!?

På lördagen jobbade frun på morgonen. Jag och sonen gick upp och käkade en god frukost. Det blev överblivna scones från torsdagens tjejträff. Ett par sekunder i mikron och de var som nybakade. Mums! Sonen kollade på Bollibompa medan jag löste Melodikrysset. En skön och lat lördagsmorgon.

Sedan blev det bråttom iväg till tennisskolan. Sonen spelade bra och såg glad ut hela tiden. Jag talade med trevliga mamman och slapp se sådär sur ut som jag brukar göra när jag är uttråkad under sonens sportaktiviteter. Alltså,missförstå mig rätt, jag gillar inte sport, men tycker att det är viktigt att sonen sportar. Så länge han gillar det och det är kul för honom, alltså...

Därefter tog vi en rejäl kebablunch på "Jerusalem Kebab" på Götgatan. Fullt med folk från hela världen. Gott som attans! Jag tog en specialtallrik vilket har allt! Kebabkött, kyckling, falaffel, friterade grönsaker och en massa goda röror.

På kvällen var frun borta på en tjejträff. Jag och sonen käkade tacos hos bästa grannarna. Trevlig samvaro bland vuxna människor och sonen fick leka av sig ordentligt hos bästa kompisen. Det verkar dessutom som om bästa grannarna är på gång till Kreta i september. Det vore toppen!

Sedan sprang vi ner till oss och släckte alla lampor och tände alla ljus. Under "Earth hour" satt vi i mörkret och spelade kort. Det var riktigt mysigt. Vi talade en hel del om hur mycket el vi förbrukar och vad det gör mot vår planet. Det var mysigt, stämingsfullt och viktigt! En bra manifestation över hela världen! Runt omkring oss brann levande ljus i fönstren. Det sades att fem miljoner svenskar deltog i manifestationen. Det är mäktigt! Jag talade med vännen som bor i Sjöstan. Där hade varenda fönster varit upplyst. Det måste väl vara ett bevis på att hela den där konstiga stadsdelen är befolkad av halvrika egoister!? Eller, vad!? Skäms!

På söndagen åt vi åter en god frukost med scones. Denna gång hade faktiskt frun gått upp och bakat! Gott och trevligt! Jag var tröttare än vanligt eftersom jag sett på en sen långfilm och det faktum att jag under natten blivit berövad på en viktig sömntimme! Jag vill ha tillbaka min timme! Fy, vad taskigt att ta den ifrån mig!

Under dagen var sonen på ett födelsedagskalas. Frun jobbade hela eftermiddagen och kvällen. Och jag fick två sköna timmar på stan! Bra för mig!

Efter födelsedagskalaset bar det iväg till Eriksdalsbadet och till sonen simskola. Den lilla, lilla sexåringen går simskolans högsta grupp och simmar, tillsammans med mycket äldre elever. Han simmade fram och tillbaka i den djupa bassängen. Han var så duktig! Och jag var så stolt! Sedan hem snabb och värma på lite middagsrester. Det blev lasagne! Det var gott!

Imorgon är det måndag! Jag är trött! Mycket trött! Puh! Ge mig min timme tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar