lördag 12 mars 2011

Falun

Hej, Falun! Nu är vi här...

Mår lite bättre idag. Bilen packades och vi åkte ut på vägarna... Vi körde förbi en mack och köpte hela CDn med alla låtarna från hela årets Melodifestival. Så nu har vi analyserat och sjungit med i alla finallåtarna och ett par till. Någonstans på vägen blev det en hamburgerlunch på Max. Max är mycket bättre än Mc Donalds! Så är det! Jag mår bättre och nu tänker jag vara frisk! Så är det med det också!

Vi kom till Falun och checkade in på hotellet. Inget vidare märkvärdigt rum eller märkvärdigt hotell, men bra läge och trevlig personal. Och dessutom bor vi gratis här, då jag tog ut en frinatt. Så vi är glada! Vi tog en promenad på stan. Nja, vi kanske inte är så imponerade av staden Falun. Två ganska fula gågator kantade av ganska fula hus. Och allt, jag menar allt, är stängt en lördagkväll! Men nu ska jag inte vara orättvis. Vi såg delar av äldre stadsbebyggelse också, lite längre bort. Vi ska försöka hinna med en promenad dit imorgon. Kyrkan såg pampig ut!

Vi hittade en "O'learys" i samma hus som hotellet. Sportsbar med OK mat. Jag käkade "fish & chips", eftersom jag inte kände för en hamburgermåltid igen. Sonen tog pannkaka och frun tog någon hamburgare. Sedan gick vi upp på rummet och kröp ner i sängen för att se kvällens stora begivenhet. Hotellrummets TV är en gammal "tjockTV" med ett minimalt bildrör. Riktigt litet, alltså! Jag undrar inte om datorskärmen är större!? Men vi kom på att om vi sitter riktigt nära och trycker våra näsor mot TV-rutan så kan man nästan tro att det är en storbildsTV...

Vi fick med alla våra tre favoritlåtar i toppstriden! Fast vi hade ju hellre sett Danny i Eurovision... Men både den Europeiska juryn och svenska folket var ganska överens. Kanske kan Eric Saaaade hålla ute i Europa? Men en av favoriterna i Eurovision är faktiskt det norska bidraget "Hubba Hubba"! Kom ihåg var ni läste det först!?

Natti natti, Dalarna! Vi ses imorgon!


Försiktigt med glasbitarna nu, pojkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar