måndag 21 mars 2011

Nu funkar den!

Gammal, men ny...

Vi bygger ju svindyra vindslägenheter i huset. Tre stycken lägenheter för cirka 20 miljoner kronor styck. Jo, jo, smakar det så kostar det... Men då får de rika knösarna en massa lyx i form av ball inredning och arkitektur. Naturligtvis ska de få hiss hela vägen upp! Inte ska väl de stackarna behöva gå en trappa själv! Så därför har vår hiss varit avstängd på grund av ombyggnad i flera veckor. Vissa har fått gå upp och ner fem trappor dagligen. Det har inte varit lätt för de äldre paret på våning fyra, att ta sig upp och ner med rollator och kryckor...

Igår svor jag långa haranger när jag bar upp allt bagage från garaget till lägenheten. Och då bor ju inte vi så jättehögt upp. Idag såg jag att hissen fungerade igen! Den gamla hissen har bytt utseende lite grann. En ny grind, nya knappar (med en extra våning tillagd), en display som visar våningsplanen (förr klarade vi oss med målade siffror mellan varje våning) och en röst som säger vilket plan vi befinner oss på. Det känns nästan som att vara i en sjukhushiss och inte en gammal fin hiss i ett hus från 20-talet.

Jag har inte vågat åka den nya hissen ännu. Jag låter andra åka den först. Jag vill vara säker på att linorna håller! Så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar