måndag 21 mars 2011

Oväntade besök

Läcker design...

Helt plötsligt får jag en massa besökare som klickar in på min blogg från en hemsida på Kreta. Jag går in och kollar och ser då att före detta reseledarkollegan har lagt in en länk på sin hemsida.

Kollegan och jag kom till Kreta samtidigt och jobbade tillsammans ett par år. Jag hittade kärleken bland kollegorna, tog hem henne och hon blev min fru. Alltså allt det här hände ju under ganska många år. Vi fortsatte ju jobba på andra ställen i Grekland först. Kollegan hittade sin livs kärlek och blev kvar. Gifte sig, fick välartade barn, byggde hus och jobbade vidare. Inom resebranschen, sälj, hotell och en massa annat. Men sedan startade hon ett eget företag. Och det verkar gå bra!

Mitt under brinnande finanskris, och den känns i Grekland, startade hon en butik där hon säljer en massa vackra smycken. De flesta  är dessutom egendesignade. Nu har hon startat en grupp på Facebook, som ständigt växer. En ny hemsida med webshop har nyligen lanserats. Hon ligger inte på latsidan, minsann!

Kolla mer här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar