lördag 23 januari 2010

Vad ska vi göra i helgen?


Vi är lediga samtidigt, min fru och jag, den här helgen. Det har varit ganska ovanligt den senaste tiden!

Min fru frågar hela tiden; "Vad ska vi göra i helgen?"
Jag svarar; "Vi sover till vi vaknar. Äter en god frukost. Löser melodikrysset. Och sedan ligger dagen där framför oss..."
Hon fattar inte. Hon vill planera innan. Planera ledighet? Är inte det väldigt trist? Lev livet! Flyt med!

Kanske stannar vi inne och spelar Nintendo Wii? Eller går ut på stan? Jag skulle vilja gå på Medeltidsmuseet som återinvigs efter ombyggnaden av Norrbro. Museet har varit stängt sedan 2007. De inviger med en ny utställning och har även barnvisningar imorgon. Kan jag lura med mig frun? Hon är inget "museefreak". Sonen älskar att tillbringa en hel dag på museum. Han älskar utställningar, han älskar pausfika och han älskar pannkakor till lunch. Nästan alla museum har ju en barnmenu ,vilket är perfekt.

Men jag planerar ingenting! Det är ju ändå helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar