torsdag 28 januari 2010

Insnöad


Jag och sonen gick upp i morse och tog en lugn frukost. Frun hade redan gått iväg i ottan för att jobba. Jag packade mina väskor och vi tog bilen ner till dagis eftersom jag sedan skulle vidare.

Jösses vad mycket snö? Tro inte att en enda gata hunnit bli plogad!? Här i Stockholm har vi lagt ut väghållningen på privat entreprenad. Det kallas visst för "valfrihet"! Fast jag kan inte komma på att jag valt att inte ha någon som helst väghållning!? Bilen halkade och sladdade runt ordentligt i snömodden innan vi var framme.

Sedan åkte jag iväg till mina möten. Idag skulle jag jobba i Uppsala, Hudiksvall och Sundsvall. Jag kom, som planerat, till Uppsala och hann med mina möten. Hade en trevlig lunch innan jag sedan skulle iväg norrut. Vid Gävle var det väldigt halt, men vädret var ändå helt OK. Då hör jag på radion att E4an är helt avstängd vid Söderhamn och Sundsvall. Detta på grund av långtradare som fastnat och blockerat hela vägen. Inte ens polisen kunde komma fram.

Min kund i Hudiksvall ringde sedan och berättade om snökaos och bilkaos. Jag körde av motorvägen vid Gävle Bro. Tog fram datorn och kollade vädret och trafiksituationen innan jag ringde hotellet och bokade rum. Tack och lov att de hade rum kvar. Nu är det helt fullbokat i hela stan... Har bokat om Sundsvall men försöker ta mig upp till Hudiksvall under morgondagen. Går det så går det!

Så nu sitter jag här i in ensamhet och försöker jobba undan lite i mailhögarna. Jag har fått ett handikapprum. Stort och fint, fast utan badkar. Just nu roar jag mig med att hissa sängen upp och ner både i ryggen och under benen. Nu sitter jag i "hjärtsäng"!? Kul värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar