onsdag 20 januari 2010

Strul


Varför kan inte allt bara fungera som det ska!? Varför ska allting strula? Denna vecka har bara handlat om en massa bråk, tjafs och STRUL!!!

I måndags var det dags för krisföräldramöte på sonens dagis. Ja, jag vet att det heter förskola, men det här är ett "dagis". Det handlar endast om förvaring av små människor, inte om någon form av pedagogisk verksamhet, vilket förordas av lärogrundplanen...

Det blev en total katastrof! Under mötet tog jag och frun beslutet om att flytta sonen från denna fruktansvärda förskola. De rabiata nasiztpedagogerna visade sig från sin värsta sida. Den inkompetenta förskolechefen visade hur dum och flat hon är inför sina anställda och de deltagande föräldrarna. Idiotpedagogerna från avdelningen försökte försvara sin dumma verksamhet. En verksamhet som går ut på att alla barn är idioter. De förtrycker och hämmar barnens utveckling. Ni tror säkert att jag överdriver och skojar, men det är dessvärre sant. Äckelpedagogerna har dessutom ägnat sig åt mobbing och sett till att knäcka den enda vettiga kollegan de hade. Blir, som ni säkert märker, rejält arg bara av att skriva om detta! Puh!!

Sonen har nu börjat inskolningen på den nya förskolan. Förskolan i paradiset! Wow, vilken förändring! Här råder lugn och harmoni. Här finns engagerad och kompetent personal. Här finns en meningsfull verksamhet. Helt i motsats till förra helvetesförskolan!

Visserligen känns det som ett nederlag att behöva flytta sonen den sista terminen, men det finns inget annat alternativ. Sonen saknar sina gamla kamrater, men håller redan på att få nya. Vi ska gå och hälsa på den gamla förskolan imorgon och ta farväl av det gamla kompisgänget. Jag måste bara lägga band på mig så jag inte slår ihjäl de vidriga kärringarna! (Nu blev jag arg igen...)

Strulig vecka! Trixigt att få alla tider att stämma. Det blir nog bättre vad det lider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar