måndag 11 januari 2010

Slalom, baby, slalom...

Upp klockan 6, fixa frukost, konferera, och sedan skidåkning!

Jösses vad jag åkte. Jag kastade mig ut för backarna! Ja, kanske inte kasta mig utför, men jag åkte i alla fall! Och i de svåra backarna! Eller i alla fall i de "röda" backarna. Svårt nog för mig! Alla benen är i behåll. (So far!) Vädret var helt perfekt! Soligt och ca -8 grader. Helt perfekt! Jag njöt verkligen! Tänk att jag inte kom på detta tidigare i livet!?

Sedan konfererade vi en hel del till. En massa planer lades och vi verkar ha riktigt koll på läget. Man blir alltid så peppad efter en sådan här uppstart.

Sedan hem till villan igen och snabbt slänga av sig alla papper och dator. Sedan iväg igen. Dags för middag uppe på fjället.

Vi åkte skotrar upp på fjället. Jag är inte så intresserad av att köra skoter, så jag satte mig bak på bönpallen. Kollegan "Bullfrun" fick köra skotern. Hon är en bra förare så jag litade på henne. Glömde det faktum att hon är en rallymamma och gillar fart och fläkt. Det gick mycket snabbt! VÄLDIGT snabbt! Vi var visst uppe i 97 km/timmen på kalfjället. Det går snabbt!! Jag fick hålla i för allt var tygeln håller. Bara det att det inte fanns någon tygel..

Vi åkte upp på kalfjället till en lite stuga. Där åt vi en fantastisk fonduemiddag. Och drack en massa gott vin. Jag lärde mig även att man inte ska kissa i motvind om man är ute på fjället!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar