måndag 4 januari 2010

Köttbullar, köttbullar, ge mig mera köttbullar...


Idag ringde telefonen en hel del. Fick jobba mer än jag trodde. Lite problematiskt att jobba då datorn fortfarande är i grannlandets IT-avdelning. Dessutom börjar den gamla hemmadatorn sacka ihop helt... Puh! Hinner ju knappt kolla av Facebook! Inte undra på att man börjar få abstinens!?

Sedan en snabbis ut till "viktminskningsinstitutet" för lite "husmorsgymnastik". Trist och tråkigt, men kändes nyttigt efteråt Inser att jag inte kommer att kunna träna på onsdag pga helgdag. Kommer jag hinna/orka/förmå mig att åka dit redan imorgon?

Frun har börjat med viktminskningscentrets fasta. Även fast hon inte är medlem. Jag "köper ut" åt henne. Kanske borde jag ta provision!? Jag kan bli en "dealer" och langa bantingsprodukter åt allmänheten!? Tål att tänkas på...

Jag är inte så bra på att laga mat! Tycker inte det är kul och gör det lite halvhjärtat. Jag kan blanda ihop mat efter ett recept, på samma sätt som man blandar en infusion. Har inte riktigt känsla för det där... Men jag uppskattar alltid vällagad mat. Gärna svensk husmanskost eller grekisk mat förstås!

Jag lyckades dock med köttbullarna i julas. Därför fick jag en beställning på en stor laddning köttbullar av frun. Vi har trillat köttbullar hela kvällen. De ska frysas in och ätas under nästa vecka. Jag är då på konferens i Sälen och frun kommer stå för hela mathållningen här hemma. Inte så kul då man själv fastar. Försöker därför fylla frysen så att middag ska kunna värmas upp till sonen. (Bilden är kass, men blixten kom inte igång...)

Imorgon jobbar frun kväll igen och jag och sonen ska hitta på något kul tillsammans.

Önskar er alla en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar