lördag 30 januari 2010

Lördag


Sonen väckte oss, men jag försökte nonchalera det. Jag sov helt sonika vidare... Det gick sådär!

Sedan mysig frukost med melodikrysset. Därefter börjar ju helgen. Det vet ni som följer denna blogg. Det verkar som jag förvandlats till en gammal rutinneurotiker, men det ska bara vara så. Vi lyckades lösa hela krysset, även om vi hade lite problem med ordet "kvanting" som betyder pojkspoling/slyngel, typ...

Sedan var det en härlig vinterdag i parken. Vi madrasserade stora kusinen i termobyxor och tjock jacka. Vi var likadant klädda med dubbla långkalsingar och raggsockor. En fin kall, frisk vinterdag. Varm choklad i termosen. Helt fantastiskt fint!

Efter att ha tinat upp ens stund hemma drog jag till Pelikan! Världens bästa krog på Söder. Har har farsan, farfar och gammelfarfar suttit. Genuin husmanskost serverad på bästa sätt. Ni har väl testat köttbullarna, pyttipannan, tjälknöl eller wallenbergaren? Själv åt jag VÄRLDENS GODASTE rotmos med fläsklägg! Serverades med tre sorters senap. Mmmmm, vad gott! Har nog inte ätit det sedan sjuttiotalet hemma hos mormor. Rekommenderas varmt!
God mat och dryck gör sig bäst tillsammans med glada vänners sällskap! Tillsammans med fd kollegor och vänner från Greklandstiden. Mycket skvaller och uppdateringar hann vi med. Jag är välsignad med goda vänner!!

Sedan hem till sonen. Frun och stora kusinen stack iväg på bio medan jag och sonen spelade lite Zelda. Alltför länge och alltför sent... Men förhoppningsvis sover han/vi länge imorgon!

Kali nichta, vänner!

PS! Bilden är från stora hallen, Port Arthur, även kallad "Pottan". Anrik matsal! GÅ DIT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar