måndag 25 januari 2010

Måndag


Idag höll vi på att försova oss, jag och sonen. Frun gick till jobbet redan vid 5.30-tiden. Jag hade svårt att sova inatt då gammelkatten inte varit riktigt kry. Vi får se hur det går med hans medicininställning...

Lämning till nya dagiset och sedan iväg till kontoret. Där var det rörigt värre på grund av en massa ombyggnationer. Jag hann få ett nytt passerkort, ny larmkod och packa en massa saker som jag skulle ha med mig på kundbesök.

Lunchen avnjöts tillsammans med favoritkunderna på det stora sjukhuset. Jag är tvungen att skriva så då de börjar hitta till Facebook... *hahahaha* Fast det var en himla trevlig lunch ändå! Lite mer pyssel och jobb innan jag hann förbi viktminskningsinstitutet och ett pass av min husmorsgymnastik.

Det är ganska bra att vara kille på ett sådant ställe. Majoriteten är ju kvinnor, så man har oftast omklädningsrumet för sig själv. Fast idag var det trångt om saligheten. Både i omklädningsrummet och på själva träningen. Efter nyår är det verkligen högtryck på stället. Vi får väl se hur många som är kvar om någon månad?
En av deltagarna var en äldre, mycket äldre, man med ett stooort bukomfång. Modigt av honom att komma hit! Träningsformen här kallas "pulspass", vilket innebär att man gör en cirkelträning där en av stationerna är att mäta sin puls. Meningen är att man ska få upp pulsen till en ganska hög nivå så att man jobbar hårt och intensivt. Nivån på pulsen beror ju på ålder och personliga förutsättningar. Jag brukar pumpa upp pulsen till ca 130. Då svettas jag och jobbar bra! Den äldre mannen fick aldrig till sin pulsmätning. Han förstod inte riktigt hur mätapparaten fungerade. Flera av personalen försökte hjälpa honom, men displayen visade hela tiden en puls på 80, hur hårt han än jobbade. Ingen förstod något, allra minst mannen själv. Efteråt träffade jag mannen i omklädningsrummet. Vi talade om ditt och datt. Bland annat berättade mannen om sin pacemakeroperation!?
Lycka till med att få upp den pulsen, viktminskningsinstitutet!

Nu sitter jag på ett hotellrum i Gävle och kollar på TV. Har köpt lite smågodis och ska sitta och kolla in filmgalan. Inser att jag knappt sätt en film i år. Ska genast gå in på Lovefilm och boka in alla vinnarna. Har sett dokumentären om Ebbe Carlsson, "Ebbe - the movie" och den om Farah Diba, "Drottningen och jag". Fast var inte hon egentligen kejsarinna? Och så såg jag "Sommaren med Göran". Den var kul och underhållande. Men kanske inte en väldsomvälvande film? Ska bli spännande....

Sedan ett bad och en skön natts sömn!
Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar