lördag 23 januari 2010

Lugna lördag

Idag har vi tagit det ganska så lugnt Vi vaknade, åt frukost, löste melodikrysset och sedan började vår dag. Precis som det ska vara!

Frun och sonen gick på bio. Jag passade på att åka till viktminskningsinstitutet och träna ett pass. Efteråt strosade jag runt i det omgivande shoppingcentret och kollade på lite kläder. Men jag hittade ingenting. Jag behöver shoppa en massa nya kläder eftersom alla de gamla är flera storlekar för stora. Jag hittade dock inget intressant, eller tillräckligt billigt, för att passa mig. Månaden efter julhelgerna känns ju alltid lite grann i plånboken. Särskilt då skidsemestern ska betalas snart... Jag köpte istället en tidning och tog en skön lunch i min ensamhet. En stor sushitallrik blev det istället. Mums!

Dagen var grå och kall och som gjord för lite inomhuskurande. Jag spelade lite Zelda på Nintendo Wii. Spännande som sjutton! Sonen satt i soffan och tittade på.

Lördagsmiddag blev hembakad dinkelpizza framför TVn. Jag hade tomat, ost, skinka, champinjoner, sardeller och inlagd paprika på min. Detta sköljdes ner med lite gott vin.

En bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar