söndag 10 juli 2011

Semesterhelg!

Visingsö är en pärla!

Lördagen var varm! Mycket varm! Jag skickade ut frun och sonen att förlusta sig på stan medan jag städade. Som jag städade! Jag gick igenom alla skåp och lådor och kastade allt skit som, samlat på sig de senaste åren. Jag är verkligen gift med en "hamster", hon samlar på sig allt!? Jag tror jag hann kasta fem stora svarta sopsäckar med skit, innan hon och sonen kom hem. Förmodligen kommer hon inte sakna någonting!? Kanske märker hon att vi har lite med utrymme i skåpen!? Men då skyller jag bara på att jag arrangerat om lite för att frigöra lite mer förvaringsutrymme... Går det, så går det!

Min fru...

När vi vaknade på söndagen packade vi ner det sista. Pussade lite på katterna och åkte iväg. Planen var att ta en rejäl hotellfrukost på Hotel Clarion Stockholm, som ligger en bit upp på gatan, men vi missade den precis. Vi fick istället gå över till "plan b", dvs frukost på ett annat, inte fullt så fashionabelt, ställe. Men mycket prisvärt. Sedan drog vi ner på motorvägen mot Småland.




"Plan b"...

Vi mötte trevliga smålandsfamiljen i Gränna. Vi tog en "turistfällelunch" i hamnen, innan vi tog båten ut till Visingsö. En grön och vacker ö, utan en endaste backe. Idealisk cykelö, men även att åka "remmarlag", dvs häst och vagn. Innan vi åkte remmarlag hann vi vandra runt lite på ön och kolla in ruinerna och lära oss lite om öns intressanta historia. Sedan tog vi båten in till Gränna igen.

Inte ett besök i Gränna, utan att man kollar in hur man gör polkagrisar! Så det gjorde vi! Vi var här och det var trevligt! Vi hann med en spontanfika i kvällssolen. Det var då vi alla kom på att kvällen är för vacker för att avslutas redan nu. Så vi hängde med bästa smålandsfamiljen hem till hemmet i Jönköping och fick en toppentrevlig grillmiddag! Mer sånt! Mera spontana kvällar!

Nu sover vi på sköna hotellet i Jönköping. Imorgon drar vi vidare mot Skåneland! Natti, natti!

2 kommentarer:

  1. Sommaren -09 var vi o tittade på polkagris tillverkningen i Gränna, mysigt!

    Vi körde bil till Solna bl.a....min sambo har liksom bott lite överallt i Sveriges långa land.
    Nästa år siktar vi på att åka till Luleå...oxå ett ställe där min sambo bott i sitt forna liv...ska vara väldigt fint där uppe har man sagt mig.

    Ha en riktigt trevlig semester så HÖRS vi från balkongen...hahaha...

    2 veckor till sen drar vi till Norge o senare till London.

    SvaraRadera
  2. Då har vi två veckor på oss att hitta balkongen...
    ;-P Ha det gott!

    SvaraRadera