måndag 4 juli 2011

Jaha, ja...

Nämen, jättekul! Verkligen! Jodå, fina fisken!

Vaknade motvilligt. Vädret var grått. Sonen ville sova men jag tvingade upp honom. Frun var redan på jobbet sedan i ottan. Lagade frukost till sonen. Det var när jag skulle hälla upp mjölken som jag märkte det... Mjölken var sur, fast den skulle hålla ett par dagar till!? Det visade sig att kylskåpet inte fungerade. Det har förmodligen pajat under helgen och all mat har ruttnat. Skit!

Sedan lämnade jag sonen i skolan. Idag började "sommarfritids", vilket innebär att man slår ihop en massa klasser och skolor och har alla en jättestor grupp. Sommarfritids hålls på sonens skola. Men var i hela friden ska de hålla till!? Vi sprang genom klassrum och trapphallar. Upp för trappor, ner för trappor innan vi hittade ett rum fullt med en massa barn. Det fanns en massa lärare där, men ingen var intresserad av att hälsa eller registrera att jag lämnade mitt barn i deras omsorg. Det pratade om mest om var kaffet fanns och om någon hade satt på kaffebryggaren. Man kanske skulle jobba lite på information och kommunikation!? Bara ett tips... Bara för att skolan har "sommarfritids" på samma ställe sedan 1984, så betyder inte det att vi som har sexåringar, för första gången i skolan fattar vad som gäller!? På vägen därifrån talade jag med frun i telefon och hon skulle genast ringa och kolla hur det var på skolan. Stackars lilla lärare som svarar i telefon när hon är på hugget... Skit!

Just nu är det vägarbete på Essingeleden, i båda köriktningarna. Samtidigt är ena tunneln på Söderleden avstängd. Södra länken har också vägarbete, liksom Nynäsvägen. Detta innebär trafikkaos i hela stan. Gudskelov var jag lite förberedd. Men resan som brukar ta 20 minuter tog en timme. Skit!

På jobbet blev jag arg och besviken på ett tarvligt mail. Sedan skulle jag registrera en massa saker som skulle vara färdigt imorgon. Det tog tid! Men jag klarade det före deadline. Varför gnäller man då!? Skit!

Jobbade över för att hinna ikapp. Veckan innan semestern är både den längsta och den kortaste arbetsveckan på hela året. Lång för att man längtar till semestern och dagarna liksom "sniglar" sig fram. Kort för att man inte kommer hinna med allt man borde göra innan semestern. Och det är alltid någon som kommer att gnälla för de saker man helt enkelt inte hann med... Skit!

En timme i bilköer på vägen hem! Imorgon tar jag tunnelbanan. Jag ska hämta sonen i skolan, då frun jobbar kväll, och kan inte komma för sent till kaoset på sommarfritids. Skit!

Det blev ingen lagad middag ikväll. Maten är ju rutten! Det blev en middag från thaikiosken och korvkiosken. Sonens stora kusin var här. Det var ju inte skit. Men att inte kunna laga mat hemma och bara kunna bjuda på Festis som dryck, Det känns inte bra. Skit!

Det bästa med den här dagen!? Den kommer aldrig igen!! Skit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar