tisdag 5 juli 2011

Fett ofräscht!

Trångt...

Då en bilresa, som normalt tar 20 minuter, tar en timme idag så tog jag tunnelbanan till jobbet. Det fungerar ju nu, så här i semestertider, då jag arbetar på kontoret. Annars far och flänger jag ju land och rike runt.

Det är inte ofta jag åker tunnelbana. Det kändes, typ, 90-tal att sitta och trängas med andra människor. Var är aircondition? Finns det ingen radio? Folk hostar och snörvlar helt ohämmat. Usch! Tänk om folk tror att jag är från Farsta!? Pinsamt! Jag måste komma ihåg att sprita händerna när jag kommer fram till jobbet! Kan man köpa munskygg på apoteket? Jag kanske skulle passa på att köpa öronproppar också!? Så slipper jag höra alla pinsamma och högljudda telefonsamtal i omgivningen...

Fast jag hann ju läsa hela DN på vägen! Det var längesedan jag hann läsa den en vardagsmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar