fredag 1 juli 2011

Äntligen fredag!

Det fick bli en pizza!

Tänka att den här djävla veckan fick ett slut till sist!? Det trodde jag aldrig skulle hända! Puh!

På vägen hem var det trafikkaos i hela stan. Essingeleden håller på att repareras i båda körriktningarna, och kommer så göras långt in i höst. Så jag körde genom stan istället. Det gjorde alla andra också... Tranebergsbron och Västerbron tog nästan 45 minuter. Allt stod stilla. Och värre blir det på måndag när det ska byggas om på Söderleden. Man räknar med att resan kommer att fördröjas med en timme!? Jösses! Jag kom alldeles för sent till skolan. Men sonen spelade pingis och verkade vara glad ändå. Jag har sagt det förr och säger det igen. Världens bästa skola!

Sedan gick vi till Ringen och köpte en "Beyblade" till sonen. Detta var utlovat sedan länge. Vi stod och valde länge och väl i leksaksaffären. På vägen hem frågade jag sonen vad han ville ha till middag. Väl medveten om att kylskåpet är tomt och vi inte hunnit köpa hem någonting. Sonen sade; "Pappa, jag vet att du kommer att säga nej, men jag skulle vilja ha pizza." Wow! Pizza fick det bli! Vi åt en lugn och skön middag på balkongen.

Nu är det snart helg! I morgon ska vi alla sova tills vi vaknar. Sedan är det ju melodikrysset... Helgen ska tillbringas hos kusinen med familj. Det ska bli trevligt!

Kali nichta kai kalo mina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar