onsdag 20 juli 2011

Kiviks marknad

Stor marknad...

Idag åkte vi till Kiviks marknad. Jag ville veta om den är så burlesk som den en gång var. Men det var den inte! Inte en strippa så långt ögat nådde...

Vi hämtade upp svärmor i Lund och åkte mot marknaden. Där fanns en massa "knallar" som sålde allt mellan himmel och jord. Jag tog och köpte en langos. Det ska vara gott! Det här var misstag nummer ett! Den var nämligen inte god! Den smakade skit! Men ändå åt jag upp den!?

Sedan ville sonen åka "virvelvindarna". Och jag ställde upp! Det här var misstag nummer två! Att åka virvielvindarna med en dålig langos i magen är skit! Jag höll på att kräkas i karusellen. Men jag stapplade av och satte mig ner. Sedan började jag kallsvettas. Fy, vad illa jag mådde! Förmodligen var det en dålig räka på den där langosen. Köp aldrig något från "Langosvagnen", någonsin! De säljer skit! Jag var tvungen att lägga mig i bilen och vila...

Sedan kom fruns kusin med familj. Svärmor hade fixat värsta picknicken. Det kom förstås ett regnoväder, vilket det verkar göra jämt här i Skåne. Men vi fick till en trevlig och god picknick i gröngräset mellan skurarna. Jag hade piggnat till och njöt.

Kom nu ihåg inför Helsingborgsfestivalen att undvika langos! Speciellt de från "Langosvagnen"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar