Visar inlägg med etikett Stora Blecktornsparken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Stora Blecktornsparken. Visa alla inlägg

söndag 21 augusti 2011

Kalas

Jättemycket barn...

Eftersom sonen har sin födelsedag på sommaren, så blir det alltid en väldans massa kalas. Först hade vi lite firande på "själva dagen" tillsammans med svärmor och sedan det traditionella stora kalaset hos svärfar i Torekov. Men idag vad det dags för kalaset med alla klasskompisarna! Puh!

Gudskelov höll vi kalaset tillsammans med bästa klasspolaren och deras föräldrar. Och gudskelov höll vi kalaset ute i Stora Blecktornsparken. Och ännu mer gudskelov är att vädret var fint då hela gårdagen var fylld av skyfall. Klassföräldrarna arbetar båda med konstnärliga yrken, som de flesta här på Söder. De är toppenbra och trevliga. Fast vi tyckte de var lite hispiga när det kallat in sin sons gudfäder för att hjälpa till med korvgrillning. Men vi tänkte om! Jösses vad vi tänkte om!!

16 "kvicksilver" till barn är inte lätt att hålla reda på! Det visade sig snabbt. Hade vi inte haft två korv- och marschmallowsgrillare hade det aldrig gått! Bara att få dem att sitta stilla och äta var en stor utmaning. Efter mat och cubcakes (Öhhh... Ingår marschmallows i "mat"!? Jo, på kalas är det så!) var det dags för laguppställning och femkamp. Det var en massa tävlingsgrenar som skulle gås igenom. Vi delade upp lagen på oss vuxna och "coachade" (modernt ord...) våra lag ordentligt. Naturligtvis vann alla lag då det blev "jämnt lopp".

Efter matfrossa och sedan femkamp var det dags för "skattjakt". De olika lagen fick skattkartor till "Kobrans gömda skatt", som var en mycket rik godisskatt. Barnen sprang runt i parken och hittade sina skatter. Sedan kom föräldrarna och hämtade sina glada, trötta, svettiga barn. Gud, vad skönt!

Nu dröjer det ett år tills nästa födelsedagskalas!

måndag 6 juni 2011

"Vicken vecka!"

Nej, jag fick inte ihop det alls... Så blev det!

Vilken vecka det blev! Alltså förra veckan. Jag har ju inte hunnit skriva här på ett tag. Det har helt enkelt varit riktigt mycket att göra! Det var ju bara två och en halv dagars arbete och sedan fem dagars ledighet. Jag borde verkligen inte klaga, men jag fick det inte att fungera. Men skit i det! Jag kommer väl ikapp förr eller senare. Skönt att sommaren är här och det snart lugnar ner sig lite Jag får väl hinna ikapp då!? Så får det bli!

På måndag och tisdag var det måndag och tisdag. Men på onsdag blev det plötsligt fredag!? Och så jobbade man bara halvdag... På torsdag var det lördag, och det var det faktiskt på fredag, lördag och söndag också!? Det var först på måndag det blev söndag. Och sedan var det måndag på tisdag... Snurrigt!


Måndag

Veckan började trist. Jag spenderade en hel förmiddag på tandakuten på S:t Eriks Sjukhus. Trots det hann jag aldrig träffa en tandläkare. Jag var tvungen att bege mig till jobbet efter timmar med fruktlös väntan. Kratern i min tand får klara sig ett tag till. Det värsta är att de vassa kanterna på tanden rispar i både kind och tunga. För att inte tala om hur jobbigt det är att bara kunna tugga på ena sidan!? Ja, ja! Jag vet! Det finns folk som har värre problem...

Sedan var jag på en trevlig utställning med trevliga människor och trevliga besökare. Nej, jag är faktiskt inte alls ironisk! Det var riktigt trevligt och lärorikt! Jajamän! Men jag borde ha kommit ihåg stödstrumporna! Benen kändes som stockar!


Tisdag

Fel i planeringen...

Jag jobbade i Eskilstuna och Västerås i tisdags. Det var varmt och trevlig. Många kära återseenden. Jag har ju börjat jobba i dessa områden igen efter en tids uppehåll. Men jag var lite orutinerad! Jag hade bokat in Eskilstuna på förmiddagen och Västerås på eftermiddagen. Det var ju helt fel! Man ska aldrig köra från Västerås mot Stockholm. E18 stinker! Och Norrtull! Timmar i bilköer! Blä! Kom ihåg att boka åt andra hållet nästa gång...


Onsdag


Jag hann bara gå igenom mailen och ringa alla telefonsamtal som stod på min lista. Sedan var klockan 13 och jag stängde av mobilen och slog ihop datorn. Därefter sprang jag till frissan och fixade till barret. Jag har ju konferens nästa vecka och kongress veckan därpå. Man måste ju klippa bort de där ostyriga loclarna som står åt alla håll... Det blev faktiskt helt OK! Trots att jag hade en ny frissa... Att byta frissa är lika stort och allvarligt som att byta tandläkare eller fru. Jo, så är det! Stort steg i livet... Nej, jag bytte inte frisyr!


Torsdag
Frun jobbar hela helgen, som vanligt... Så de där sköna lediga dagarna blev inte så speciellt lediga. Men vi gjorde dem trevliga i alla fall.

Jag och sonen hade en lugn skön morgon. Sedan tog vi en skön promenad in till stan. Vi promenerade längs vattnet och talade om ditt och datt. Jag tycker det är trevligare med stora barn än med dräggliga bajsiga bebisar. Var sak har väl sin charm, men det här med barn verkar liksom bara bli roligare och roligare.

Målet för dagen var "Smaka på Stockholm" i Kungsträdgården. Och vi smakade och åt.
Sonen tog en hamburgare från "Max" och senare en crepes med Nutellakräm. Han var nöjd. Jag tog några piripiri-kryddade kycklingspett på en restaurang som heter "Koloni". De var goda! Mycket goda! Men hallå!? 75 spänn för tre tuggor!? Det var verkligen skit! Men man kan väl lura hur många som helst i Kungsträdgården. det kommer ju alltid nya kunder. Skitrestaurang! Jag kommer aldrig besöka stället någonsin! Lägg "Koloni" på minnet!
Sedan gick jag till ett säkert kort! Söderrestaurangen "Koh Pangan". God och prisvärd thaimat i stora porttioner. Tack för det!


Fredag

Klämdag! (Långsökt koppling till bilden!?)

Bror och svägerska åkte till Belgrad på bröllop. Så stora kusinen kom och bodde här över helgen. Han har blivit så stor och så förståndig. Dessvärre transformerades sonen till en riktig skitunge som var ett rent helvete hela helgen! Hoppas det är en fas de växer ifrån...


Lördag


En heldag på "Lådbilslandet" i Nykvarn...

Sonen och kusinen gick upp vid halvsjutiden. Jag höll på att döda dem, men de var rätt duktiga ändå. De såg lite på TV och spelade på sina Nintendo DS ett par timmar. Jag går inte upp tidigt på en helg! Nej, det gör jag inte! Bara sjuka människor går upp tidigt på helgerna! Jag hatar dessa präktiga människor som tror de är bättre och nyttigare än andra. Så är det inte! De mår bara dåligt och måste kompensera detta med att vara präktiga. Det funkar inte! Släpp en fis och gå och lägg er!

Frun gick visserligen upp i ottan, men hon skulle till jobbet. Annars hade hon sovit klart. Vi gillar att sova! Sedan var det frukost och melodikrysset. Matsäck packades därefter och vi drog till "Lådbilslandet".

En heldag i solen med en massa lådbilsåk, karusell, hoppborg, flottstakning och en massa annat. Lunch i gröngräset och glass att svalka sig med. Det var varmt! Jag fick faktiskt lite färg! Men det är en riktig "bonnabränna" som man säger i Skåne.

Efter en heldag på "Lådbilslandet"...


Söndag
Man kan inte få nog av "Smaka på Stockholm"...

Söndag är ingen vilodag om man har två morgonpigga kusiner som river lägenheten i ottan. Nej, så är det! Vi käkade frukost och tvingade sedan de små liven att gå hela vägen in till stan. Är vi trötta så ska, ta mig tusan, de också vara det!

Målet, återigen, var "Smaka på Stockholm" i Kungsträdgården. Den här gången var vi lite tidigare, vilket innebar att det inte var en sådan trängsel. Vi gick förbi ett jättestort norskt tält. Där marknadsförde man norsk fisk. Det är ju det vi äter när vi har fisk på middagsbordet. Där kunde man anmäla sina barn till matlagningsgrupper. Frun var snabbt där och anmälde sonen och kusinen till en matlagningslektion. Vi slängde in dem i tältet och de togs om hand av en norsk kock.

De fick se på olika fiskar och sedan laga en laxrätt som grillades i folie. Kocken talade svår "Bergianska", dvs norska på dialekt från Bergen. Men det märkte inte killarna. De förstod ändå. Kan det vara så att om man inte är medveten om språkskillnader så fokuserar man på likheter istället? De hade kul därinne och fick sedan äta sin fisk efter avslutad lektion. Jag och frun passade på ett dricka lite cider i solen.

En bra dag!

Hoppborg, igen!?


Måndag


Nationaldag!

Frun jobbade förstås. Men vi killar tillbringade dagen i Stora Blecktornsparken. Här är det ett festligt nationaldagsfirande med hoppborg (helgens tredje hoppborg...), ansiktsmålning, korvgrillning, kaninhoppning och en massa lek. Det vara bara att släppa iväg killarna och springa av sig.

De kom tillbaka om det var hungriga, törstiga eller kissnödiga. Under tiden kunde jag tala med en massa andra föräldrar. Sent på kvällen kom bror och svägerska hem. Bror kom över och hämtade den sovande stora kusinen. Killarna hade haft en bra helg!

Vicken vecka!

söndag 6 mars 2011

Sköna söndag



Detta har verkligen ingenting om min Sköna Söndag att göra! Bara lite nostalgi...


Idag tog vi en lugn och skön frukost innan vi gick ut i den sköna solen. Dagen tillbringades i Stora Blecktornsparken där vi åkte iskana, grillade korv och hade en toppendag. Bästa grannarna var med. Sonen och grannsonen är som bröder efter alla år. De bråkar ungefär var 15:e minut, men det brukar ordna upp sig ganska fort. Bara vi inte lägger oss i för mycket...

Det märktes dock att sonen var lite tröttare och lite mer gråtmildare än vanligt. Det verkar också som om grannsonen förstod detta. Ett tag låg gossarna på en låda i solen och filosoferade om livet. Vi föräldrar har ingen aning vad de pratade om, men de samtalade länge och väl. Det är verkligen inte en syn som man ser hos två vilda sexåriga killar!

Sedan hem och varva ner. Middagen blev rester från "matkassen". Frun jobbade kväll och vi festade på våra "Drumsticks BBQ-style". Frun vägrade nämligen att ta en matlåda med sig till jobbet. Jag vet inte varför!? Hon är kanske snorkig? Själv har jag haft matlåda med mig varenda dag hela veckan... Jag tror hon kan skyllas för att vi slängt så himla mycket mat. Hon vägrar äta rester!? Det kommer hon få ändra på. Jag ska konfiskera hennes rikskuponger och ge henne matlådor framöver! Ha!

Efter middagen var det dags för dusch och pyjamas. Vi kom överens om att strunta i kvällssagan och istället se på "Djursjukhuset" på SVT Barn. Otroligt bra och intressant! Det var för sorgligt med vargen som fått så allvarliga njurproblem och var tvungen att avlivas. Djurskötarna stod och grät. Men det var spännande med veterinären som stod och grävde ut en massa bajs ut en noshörning för att kunna gå in och kolla om honan var dräktig... Det var den!

Sedan i säng med sonen och han somnade på 30 sekunder... Kali nichta!

söndag 20 februari 2011

Det är visst viktigt med säkerhet...

Annat var det förr! Hur överlevde vi!?

Idag var det en strålande dag! Snön knastrade under fötterna och solen sken från en klarblå himmel. Nu måste vi bara ut! Vi har varit riktiga "soffpotatisar" de senaste dagarna, detta då sonen varit förkyld...

På med termobyxor, mössa (eh, inte jag...) och vantar. Packa lite dricka, ta ut snowracern ur förrådet och bege oss till Stora Blecktornsparken. På vägen till parken gick vi ner till Hammarbyslussen och matade alla de frusna fåglarna. Jodå de var lite frusna, men väldigt feta! Troligen går varenda barnfamilj på Söder hit för att mata fåglarna med sina gamla brödkanter. Nåväl, vi gjorde de övergödda, feta rackarna lite med övergödda och feta. Och de verkade gilla det hela! Det kommer bli en chock för dem när våren och sommaren kommer och de måste fixa sin mat själva. Undrar om det kommer att komma ihåg hur man gör!? Annars får de väl sticka till Skansen! Där finns det feta fåglar! Jösses...

Så kom vi till parken. Vår favoritpark. Fullt med barn i pulkabackarna och på iskanorna. Korvgrillningen pågick för fullt. Här kostar det 10:- för en korv med bröd. Till det finns det ketchup, senap (både "vanlig" och "stark"), bostongurka och rostad lök. Som hittat! Men vi väntade lite med att grilla. För här ska det åkas utför backen!

Men när vi släpat oss och snowracern upp för hela backen upptäckte sonen att vi glömt hans hjälm hemma. Då ville han inte åka alls. "Nämen, kom igen då! Det är inte så farligt...", sade jag. "Du som är så duktig i backen. Åk bara!", sade frun. Men sonen vägrade. "Det är farligt utan hjälm! Någon kan ju krocka med mig!", sade sonen. Puh! Dessa rädda stackare till barn. Tänker det inte på något annat än säkerhet? Hur ska de kunna klättra i träd till sommaren? Med skyddsnät under!?

Det var bara att gå hem och hämta den förbaskade hjälmen igen! När jag kom tillbaka satt sonen fortfarande högst upp i backen, på sin snowracer, och väntade på att kunna starta...

Vi är dåliga föräldrar!

söndag 28 november 2010

Adventsfrid!

Frid...


Idag fick jag något som jag sällan får. Jag fick lite egentid. Tid för mig själv. Bara för mig! Det händer nästan aldrig. Frun är lite mera bortskämd med den varan. Hon arbetar ju skift, vilket innebär att hon ibland har lediga vardagar. Då lämnar hon sonen på skolan och har sedan en hel dag för sig själv. Det är då hon hinner läsa böcker, se på film och fika i timmar med vänner. Även när hon jobbar kvällspass, vilket är ofta, har hon en halv dag för sig själv. Det har aldrig jag! Jag åker iväg tidigt, jobbar hela dagen för att sedan stressa hem till hämtning, middag, bad, saga och nattning. Sedan är jag slut. Ofta har jag något som måste avslutas på kvällen, typ kolla jobbmailen eller planera morgondagen...

Idag gick frun upp och fixade frukost till sonen. Sedan gick de iväg till fotbollsträning. Det innebär att jag fick en och en halv timme för mig själv! En ocean av tid! Jag tog ett varmt bad och lyssnade på radio. Jag lyssnade på P1! Det hinner jag annars bara göra i bilen. När man lyssnar på P1 måste man vara lite koncentrerad, det går liksom inte att slölyssna till som till någon av alla de där andra skvalkanalerna som finns...

Jag hörde ett underbart kåseri med Mark Levengood. Det handlade om barn och barnuppfostran. Hur kan karln vara så klok!? Jag log igenkännande hela tiden. Sedan fick jag höra att man ska dela ut "Bad sex in fiction-award" i London imorgon. Uppenbarligen ska förra premiärministern Tony Blair vara nominerad. De lästes även en text ur hans memoarer och han förtjänar nog att vinna.

Efter badet hann jag även läsa lite god bok, vilket inte det heller, händer speciellt ofta. Sedan fixade jag matsäck med termos med varm choklad. Under tiden lyssnade jag på adventsgudstjänsten från någon liten kyrka ute på landet. Då slog det mig att varför måste man prata så trögt och högtravande om man är präst? Trist och tråkigt att lyssna på. Och varför måste man spela så låååånga toner på orgeln om man är kantor? Allt låter ju bara segt! Är det någon tävling, organister emellan, för att få församlingsmedlemmar att svimma när de håller ut under de låååånga tonerna? Jag bara undrar!?

Jag hann även ner i källaren och hämta upp skidbyxor och vantar. När familjen kom hem gick vi ner till Stora Blecktornsparken och åkte kälke, grillade korv och drack varm choklad. Ja, alltså inte jag och frun, vi fastar ju fortfarande. Men vi kunde dricka lite te i alla fall.

Frun har gått till arbetet och jag och sonen tinar upp hemma. Snart dags för adventskonsert i kyrkan. Det verkar bli en bra dag! Halleluja!

lördag 27 november 2010

Fixat och klart!

Adventsfrid...


Frun gick upp i ottan för att gå till jobbet. Jag och sonen sov vidare. Vi vaknade och tog lite frukost. Med betoning på liten för mig. Fjärde dagen på fastan och jag slurpade i mig ytterligare lite soppa, drack en balja te och avslutade måltiden med ett glas vatten. Mmm! Men faktum är att jag känner mig mätt!?

Sedan löste jag dagens melodikryss medan sonen spelade lite på Wii. Dagens kryss var faktiskt riktigt svårt! Man behöver vara ett par personer som löser det hela tillsammans. Frågorna är inom så många olika områden och inom olika tidsepoker. Det tog lite tid innan jag fick ihop allt. Jag hade lyckats förväxla placeringen på två ord i en dubbelfråga vilket rörde till det rejält! Nästa vecka vinner jag!

Tiden blev knapp och vi fick springa till tennisskolan, bara för att upptäcka att vi glömt tennisskorna hemma. Typiskt! Vi gick genast över till "plan B" vilket var snowracer i Stora Blecktornsparken. Snabbt hem och bylta på sig en massa kläder och ner till parken. Och där var ju hela kompisgänget. Premiär i pulkabacken.

Stelfrusna kom vi hem och käkade en sen lunch innan det var dags för sonen att gå på kalas. Jag gillar folk som lägger kalas på sen eftermiddag och dessutom bjuder barnen på mat. Under tiden hann jag handla lite och pynta det sista. Sonen kom hem mätt och glad efter en fest fylld med en massa aktiviteter och glada upptåg.

Nu tindrar ljusslingorna på balkongen och franska fönstret och adventsstjärnorna är uppsatta i alla fönster. Ljusstakar och adventskalendrar är uppsatta. Nu är det advent och det lackar mot jul. Det gillar vi! Vore gott med lite glögg, men det får vänta ett tag. Jag tar ytterligare en kopp te istället och njuter av julstämningen som förstärks av min ihopknåpade jullista på Spotify. Imorgon ska jag och sonen till Katarina kyrka på adventskonsert. Frun måste dessvärre jobba kvällspass...


Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevare dem på färden.



Nej, jag har inte blivit religiös på äldre dagar...

söndag 7 november 2010

Solig söndag!



Stora Blecktornsparken...


Strålande vacker, kall och solig söndag! Efter en god frukost med nybakade scones begav vi oss ut i solen. Vi gick till favoritparken i grannskapet. Här finns en massa djur, gungor, rutchkanor, korvgrillning och bästa av allt en massa yta att springa av sig på. Ja alltså inte vi vuxna! Utan för sonen och sonens väninna och före detta dagispolare.

Vi föräldrar satt i solen och fikade och snackade om dit och datt. Sedan var det dags för frun att ge sig av till jobbet. Men innan hon började tänkte hon ta sin dagliga "power-walk", eller rask promenad, som jag kallar det... På något sätt fick hon med sig dagiskompisens pappa på promenaden. Jag hann inte varna honom att "power-walk" verkligen innebär "styrke-gång". Hon pinnar på fort min fru! Och det blev han nog varse om...

Vi andra var kvar i parken en stund till. Men så fort solen började sänka sig lite blev det isande kallt. Sonen blev hembjuden till dagiskompisen på bullbak, vilket var perfekt för mig. Då hann jag handla middag och plocka lite hemma.

Resterande kvällen tog vi det lugnt och kollade på "The last Bounce" på SVT Play. Dansgruppen Bounce sista föreställning i Globen. Wow! Vilken föreställning! Kolla själv här! (Vet inte hur länge den ligger kvar där...)

onsdag 10 februari 2010

En dag, en helt vanlig dag...


Vaknade i morse, motvilligt och lite för sent. Åt en mysig frukost med sonen. Allt medan frun gjorde sin morgontoalett. Frun och sonen promenerade iväg till dagis, medan jag satte igång att jobba lite.

Efter lite jobb hemifrån åt jag lunch. Köpte en god thaiwok från kiosken mitt emot. Gott! Rekommenderas varmt!

Sedan lite eftermiddags besök. Hann även med en sväng till träningen. Sedan snabbt som tusan till dagis och hämta sonen. Idag stängde man tidigare än vanligt på grund av arbetsplatsträff. Hämtade en glad och nöjd son som haft en toppendag. Pulkaåkning i Stora Blecktornsparken, pannkaka till lunch och dessutom lite kreativt arbete i ateljén! På gamla dagishelvetet var det helt omöjligt att få pannkaka och de fick inte åka någon pulka alls. De enda teckningar man ritade var sk "Mandala-teckningar". Idiotiska mallar som barnen skulle färglägga. Som en mycket dålig målarbok. Ingen fantasi och kreativitet alls. Skäms, förskolan från helvetet! Förstår ni att han har hamnat i förskolan i paradiset!? Vi är så glada och lättade!

I ateljén hade sonen gjort "allahjärtanskort" till mig och frun. Mitt kort föreställer våra mysiga måltider, på tu man hand. Vi har visst väldigt långa ben? Lägg märke lampan som sprider ljus över vårt matbord. Att äta ska vara förenat med lust och social samvaro. Är det inte otroligt sött att vi har våra näsor i samma höjd som bordsskivan!? Det är väl så det känns för sonen...

Hem och käka lite mellanmål. Vi hann faktiskt spela lite Zelda också... Sedan iväg till teaterskolan, som hade premiärträffen för denna termin idag. Ny "fröken" och delvis en ny grupp. Sonen verkade haft kul som sjutton under sin första gruppträff!

Under gruppträffen hann jag iväg och handla lite mat, blommor (Ja, tulpaner! Så klart...) och lite andra ärenden. Efter teaterskolan gick vi hem och nåt en god middag. (Se bilden...)
Sonen somnade med ett leende på läpparna strax efteråt. En bra dag!

Nu sitter jag däremot och går igenom jobbmailen och försöker få till en lista med alla telefonsamtal jag måste göra imorgon...

Kali nichta!


PS Jag scannade in bilden! Jag är den bästa "scannaren" på Söder! Yeah!
(Det handlar om att bli "vän" med din scanner. "Tingen" ska vara med dig!)
:-D

söndag 20 december 2009

Snö, snö, snö... Och julstädning!


Dagen tillbringades i favoritparken, Stora Blecktornsparken. Här finns det backar för alla åldrar. Sonen gick dit med frun lite tidigare på dagen. Med sig hade de termos med varm choklad och saffransbullar. Här lektes det vilt med dagiskompisar. Till lunch blev det grillkorv, vilket säkert uppskattades.


Själv hann jag springa en del ärenden i julstressen. Bland annat fick vi äntligen iväg alla våra julkort, självklart med dyra frimärken. Ja, ja, det är ju bara pengar... Han även köpa en julklapp till städhjälpen. Det blev "årets julklapp" som jag hoppas hon kommer att uppskatta. Säg inget! Vill förresten bara tillägga att vår städhjälp har eget företag och betalas med såväl skatter som sociala avgifter!


Sedan sprang jag ner till parken och avlöste frugan, som skulle vidare till sitt jobb. Sonen höll som bäst på med att åka snowboard med sin pulka. Han blev bättre och bättre och mer modig. Till sist började han även att åka i den större backen. Vi tog även några åk tillsammans i den stora backen. Sittandes, förstås! Det där balanssinnet har han ärvt efter sin mor, inte från mig. Förmodligen kommer han överglänsa mig i backarna i vinter. Jag såg redan den utvecklingen under förra skidsemestern. Lite förnedrande att bli omkörd av en fyraåring, men så går det väl när man börjar åka utför först i medelåldern..


Vi blev kvar i parken till skymningen kom. Sedan hem fort för att tina lite, byta kläder och förstås tacka städhjälpen för den fina julstädningen!


Vidare till Eriksdalsbadet för terminens sista simskola. Avslutning och diplomutdelning. Middag blev en hämtpizza, då jag såg hur den trötta sonen började att klippa med ögonen. Sedan somnade han på två sekunder. Trött men lycklig!


Imorgon borjar en ny arbetsvecka! Kortvecka!!

lördag 19 december 2009

Söder i vinterskrud















Åkte pulka med sonen i Stora Bleckornsparken. Grannpappan med son var också med. Vi hade mycket kul! Längtar tills Hammarbybacken öppnar.... Undan ungar, här kommer jag!


Frun jobbar i helgen, då hon var tvungen att täcka upp för mig när jag var på konferens. "Jag är ute när frugan min är inne, jag är inne när..."