söndag 20 december 2009

Snö, snö, snö... Och julstädning!


Dagen tillbringades i favoritparken, Stora Blecktornsparken. Här finns det backar för alla åldrar. Sonen gick dit med frun lite tidigare på dagen. Med sig hade de termos med varm choklad och saffransbullar. Här lektes det vilt med dagiskompisar. Till lunch blev det grillkorv, vilket säkert uppskattades.


Själv hann jag springa en del ärenden i julstressen. Bland annat fick vi äntligen iväg alla våra julkort, självklart med dyra frimärken. Ja, ja, det är ju bara pengar... Han även köpa en julklapp till städhjälpen. Det blev "årets julklapp" som jag hoppas hon kommer att uppskatta. Säg inget! Vill förresten bara tillägga att vår städhjälp har eget företag och betalas med såväl skatter som sociala avgifter!


Sedan sprang jag ner till parken och avlöste frugan, som skulle vidare till sitt jobb. Sonen höll som bäst på med att åka snowboard med sin pulka. Han blev bättre och bättre och mer modig. Till sist började han även att åka i den större backen. Vi tog även några åk tillsammans i den stora backen. Sittandes, förstås! Det där balanssinnet har han ärvt efter sin mor, inte från mig. Förmodligen kommer han överglänsa mig i backarna i vinter. Jag såg redan den utvecklingen under förra skidsemestern. Lite förnedrande att bli omkörd av en fyraåring, men så går det väl när man börjar åka utför först i medelåldern..


Vi blev kvar i parken till skymningen kom. Sedan hem fort för att tina lite, byta kläder och förstås tacka städhjälpen för den fina julstädningen!


Vidare till Eriksdalsbadet för terminens sista simskola. Avslutning och diplomutdelning. Middag blev en hämtpizza, då jag såg hur den trötta sonen började att klippa med ögonen. Sedan somnade han på två sekunder. Trött men lycklig!


Imorgon borjar en ny arbetsvecka! Kortvecka!!

1 kommentar:

  1. Farbror Olof!
    Spannande att lasa din blogg!:) Sag mycket mysigt ute i pulkabacken! Lite avis...
    Ha det sa bra!:)
    Halsa!

    SvaraRadera