torsdag 1 april 2010

Prima liv



På förekommen anledning ber jag att få meddela att jag är lycklig! Mitt liv är prima! Konstiga människor tolkar konstigt och tror att jag drabbats av melankoli. Konstiga människor borde läsa bättre och sluta övertolka saker som inte ens finns i mina texter! Och inte störa sig på detaljer och bisatser, utan läsa hela meningar och stycken!

Bara för att jag kan bara lite besk och bitsk på en del ställen har jag inte drabbats av någon nedstämdhet alls. Tvärtom! Jag gillar att vara lite bitsk och arg. Men bara på det privata planet och helst i text. Kan ibland bita ifrån verbalt också. Fråga min fru...

Mitt liv är prima av en massa anledningar;
  • Jag är frisk och kry!
  • Jag har en underbar fru som står ut med mig! (Fattar inte att hon orkar...) Jag älskar henne!
  • Min underbara, begåvade och välartade son!
  • En 10-årig, lätt överviktig, katt. (Han går på bantningsdiet nu... Stackarn!) Mycket spinn!
  • Underbart hem i vackraste delen av staden! Katarina församling på Södermalm är världsalltets centrum! (Sorry, om ni har missat det...)
  • Ett fantastiskt jobb med underbara kollegor! (Bland andra "Mänisko-mänskan" med ena näbbstöveln i Dalarna och andra bootsen i Stockholm, bloggande "Bullfrun" från Sörmlandsskogarna, "Kikkolina" min mentor i allt, "Hon med både för-och efternamn" ny tjej i gänget som bara kan allt på en gång, och alla andra.)
Prima liv, med andra ord! Fattar ni? OK!?

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar