söndag 11 april 2010

Jag kysste havet!




Jag och min bror har startat en jättetrevlig tradition! Varje år så bjuder vi in moster, morbror och äldste kusinen med sin familj till svägerskas familjs sommarställe i skärgården. Där tar vi det lugnt och spenderar nästan all tid med att äta och dricka gott!

När vi kom fram var vädret skit! Kallt och regnigt. Dessutom låg en hel del snö kvar. Kändes som vi åkt långt ifrån våren i innerstan. Stugan ute på ön är ganska liten på utsidan, men förvånansvärt stor på insidan!? Vi klämde in oss allihop, dvs åtta vuxna och fem barn, och det gick alldeles utmärkt! En välkomnande brasa värmde upp huset åt oss.

Då en annan av våra kusiner är inom fiskebranchen så går hela helgen i ett marint tema, kan man säga... Vi åt ostron, krabba, hummer och musslor i massor. Dessutom hade moster med sig hemfiskade kräftor. När alla småbarnen är utfodrade sätter vi på en bra film, så de hålls sysselsatta. Sedan börjar frossan! Vi äter och äter i timmar! Hemligheten är förstås att ha många "sittningar" och lite pauser då och då... Jag har lärt mig att njuta av ostron! Gott både med lite tabasco eller med citron. "Precis som att kyssa havet!", som svägerska lärt mig. Och jag håller med!

Sedan spelade vi "Rappakalja" hela natten! Kreativiteten flödade, kan man säga... Kul var det och många skratt blev det!

En skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar