onsdag 28 april 2010

Livräddare


Det finns en massa människor som gått en hjärt- och lungräddningskurs! Har du?


Idag har jag registrerat mig på "SMS Livräddare"! Det är ett projekt som Södersjukhuset startat. Det betyder att om någon får ett hjärtstillestånd någonstans kommer larmcentralen söka efter registrerade mobiltelefoner i närheten av platsen för larmet. Genom att kunna starta en HLR (hjärt- lungräddning) innan ambulansen hinner komma på plats ökas chanserna för överlevnad dramatiskt!

Jag är ju sjuksköterska, så det var inget svårt val för mig. Har du gått en utbildning i HLR? Är du sjukvårdskunnig? Se då till att kunna rädda liv! Om jag föll ihop någonstans så skulle jag vilja att mina medmänniskor kunde rädda mitt liv.

Kolla in här och rädda liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar