tisdag 20 april 2010

Kom hem!




Hej, älskling!

Nu får du faktiskt ta och komma hem! Vi längtar efter dig! Mycket!

Det är ju inte det att du varit borta jättelänge, eller på något sätt försummat oss. Det är bara lite otryggt att du befinner dig på andra sidan jordklotet och att vi inte vet när vi får se dig nästa gång. Det känns konstigt...

Helt plötsligt är jag ensamstående förälder, med ansvar för både lämning och hämtning på dagis. Jag ska både laga mat och städa. Dessutom lite tvätt emellanåt. Det slår mig hur bra vi är på att dela! Vi delar mycket bra! Tjänsteresor har fått flytta sig lite. Veckoplaneringen rasar som ett korthus, men det går bra ändå! Hittills...

Jag har ingen här hemma att gnälla på och tjafsa med. Det är faktiskt tråkigt. Sonen lyssnar inte, eller så nonchalerar han mig totalt. Katten ser bara konfunderad ut. Ingen att bråka lite med, det är trist! Dessutom är det väldigt ensamt att sova i den stora sängen, utan att höra dina snusande andetag. Den överviktiga katten hoppar upp i sängen ibland och somnar i ett snark/spinn som förmodligen hörs till grannarna. Visserligen mysigt, men inte samma sak. Sonen tassar ibland in i gryningen och sover någon timme i vår säng. Mysigt det med! Det får duga...

Sonen har haft en bra vecka med mycket stora händelser. Första tanden åkte ut och han lärde sig att cykla. Tandfén kom och lämnade en massa guldpengar. Grannfrun kom med en massa avlagda leksaker. En hel jättepåse med actionfigurer. Rena rama himmelriket! Du borde ha varit med!

Här om kvällen var vi hos grannarna, där sonens bästa polaren bor, och käkade lite tacos. Mycket trevligt! Helt plötsligt hörs ett illvrål. Sonen har slagit sig illa! Saken är den att han tog sats från vardagsrummet och sprang genom lägenheten. På vägen var det något som distraherade honom, varpå han vänder blicken någon annanstans, någon annanstans än från den riktning han sprang emot. Följaktligen sprang han rakt in i en vägg. Väggen som skiljer vardagsrummet från sovrummet. Hans favoritglasögon gick i bitar, eller beståndsdelar, och han har en FET bula i pannan! Är inte grannarna lite väl oansvariga!? Hur kan man kalla en lägenhet för "barnsäkrad" när man har en massa hårda väggar mellan rummen!? Nej, vår son är inte ett "bokstavsbarn"! (Fast det hade ju förklarat en del...)

Kommer du förresten ihåg den där gulliga blomman som du köpte och ställde i växthuset i köksfönstret!? Glöm den! Jag gick förbi köksfönstret och hörde plötsligt hur blomman liksom "rasslade" av vinddraget när jag passerade. Insåg då att en stackars lilla krukväxten törstade. Jag vattnade därför rikligt. Jag är fortfarande osäker på om jag torkade ut blomman tills den dog, eller om jag helt enkelt dränkte den... Sorry!

Älskar dig! Kom hem!



PS
Shit! Satte precis på mobiltelefonen. Fick ett SMS där frun berättade att hon satt i gatenTokyo flygplats och väntade på att få "boarda" planet...

Var är tidsskillnaden mellan Tokyo och Stockholm? Ehh..., tror det är sju timmar. Frun har suttit på planet en tid nu! Kollar flygbolagets hemsida och inser att hon landar på Arlanda i eftermiddag klockan halv fyra. Helvete! Huset ser ut som fan! Jag måste vika tvätt, dammsuga, diska, skura och en massa annat innan hon kommer hem. Har en del jobb att fixa idag också. Nu gäller det att komprimera tiden och få ihop det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar