torsdag 1 april 2010

Ett rent helvete...

Akta dig för äggtoddyn...


...ska det ju vara, där på Blåkulla! Dit där häxorna, det vill säga påskkärringarna, flyger för att festa med djävulen. De verkar ha haft riktigt roligt där, då orgierna kunde pågå ända till påskaftonen. Tänka att man lär sig något nytt varje dag!?

Idag drabbades jag av stora paniken. Plötsligt insåg jag att den här veckan var lite kortare än vad jag skulle behöva., Och dessutom med ett månadsskifte!? Tidrapport, körjournal, månadsrapport, kvartalsrapport och en planering för nästa kvartal. Allt ska sammanställas och redovisas. Hann dock med det mesta, gudskelov. Hinner fila lite på det sista på tisdag. Så jag borde vara i hamn... Puh!

Idag skulle arbetsdagen bli "halv", men det blev nog mer "två tredjedelar". Så jag sprang iväg till dagis och hämtade glada sonen. Tillsammans gick vi till stamfiket, där frun mötte upp. Vi träffade även dagiskompisen från förr tillsammans med sin mor. En lugn och skön fika fick avsluta en hektisk arbetsvecka.

Ikväll var vi lata och käkade hämtmat från faviritindiern runt hörnet. Jag åt en Chicken Tikka Butter Masala och frun tog en Chicken Tandoori Wok. Sonen åt från bådas tallrikar. När sonen somnat hann jag och frun se två filmer tillsammans. Vi ligger nämligen lite efter på vårt abonnemang hos Lovefilm.se...

Hemmet är nystädat, då städerskan var här igår. Perfekt timing! Maten är inhandlad. Pyntet är framme. Påskris, tulpaner och påskliljor, allt i gult. Vi verkar ha koll på allt! Nu är det påsk!

Glad påsk! Kalo paska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar