söndag 18 april 2010

Invulkaniserad




Min fru är "invulkaniserad" i Tokyo!

Hon sitter fast på andra sidan jordklotet, och kommer inte hem. Och för varje dygn som går blir det mer och mer strandsatta, invulkaniserade, mäniskor därborta... Nu börjar vi faktiskt längta efter henne! Kom hem! Ta tunnelbanan!

Fast om man nu ska vara strandsatt, eller invulkaniserad, så är ju Tokyo ganska bra! Eller hur? Vi har lite kontakt via "Facebook". Ungefär som hemma faktiskt, hon med sitt skiftarbete och jag med mina tjänsteresor... Idag hade frun gått till något sorts spa där man doppar fötterna i en fiskdamm. Fiskarna äter då upp alla döda hudceller på fötterna och när man går därifrån känns fötterna som en "babyrumpa"...

Själv är jag just nu "ensamstående"med fotboja. Hela min veckoplanering börjar rasa på grund av den förbaskade vulkanaskan. Jag hade gärna suttit på ett spa i Tokyo och vilat fötterna i en fiskdamm!

Ha det så skönt, älskling! Det är du värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar